וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'קי מצא בעדותו בבימ"ש: "המטרה שלי היתה ששולה זקן תפסיק להפיץ קולות שאני לא בסדר"

הילה רז

23.2.2011 / 16:38

היום השני בעדותו של מנהל רשות המסים לשעבר: "היום לא הייתי עושה את מה שעשיתי בעבר"



"הפרשה הזו יצרה נורמות וכללי משחק חדשים. היא האירה אל מול פני השטח פרקטיקה שהיתה נהוגה. לצערי, לימים התברר שהפרקטיקה גלשה למקומות לא נכונים. היום צריך לקבוע את הדברים בצורה ברורה. עדיין לא ברור חד משמעית איפה הגבולות" - כך פתח מנהל רשות המסים לשעבר, ג'קי מצא, את עדותו בבית המשפט המחוזי בפתח תקווה. זהו יום עדותו השני של מצא שמעיד כעד מטעם התביעה לאחר שהודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בסיוע למתן שוחד ובחמש עבירות הפרת אמונים. בהמשך עדותו של מצא הבהיר "היום לא הייתי עושה את מה שעשיתי בעבר".




לפני כשלושה שבועות גזר השופט זכריה כספי שנת מאסר בפועל ושנת מאסר על תנאי על מצא, שהורשע על פי הודאתו בכך שאיפשר לאנשי העסקים קובי בן גור ויורם קארשי - אחיה של מנהלת לשכתו של אהוד אולמרט, שולה זקן - להשפיע על מינויים ברשות המסים. זאת, אף שידע שיש לבן גור ולקארשי אינטרסים אישיים ועסקיים ברשות וכי רצו לבסס את השפעתם בה. לטענת המדינה, בכך איפשר מצא לשחיתות לחלחל לתוך המערכת.



מצא הודה כי השניים תבעו ממנו לפעול למען האינטרסים שלהם ולמנות, או לקדם, חמישה עובדים שיפעלו לטובתם. כך נענה לדרישותיהם למנות את גלית שמחון לעוזרת בלשכתו ואת יגאל סער לסמנכ"ל ברשות, פעל לזכייתו של עובד הרשות עמוס שמעונוב במכרז, וקידם את יוסי כהן ויוסי שטיינמץ ברשות. בגין מעשים אלה הודה מצא והורשע בחמש עבירות של הפרת אמונים.



ביום עדותו השני הדגיש מצא את הלחצים שהפעילו עליו לטענתו זקן ואחיה קארשי בניסיונם להביא למינויו של יגאל סער כסמנכ"ל ברשות המסים. מצא העיד כי הוא שאף למנות את סער כנציג רשות המסים בארה"ב כדי להרחיק אותו מהארץ.



"התנגדתי למנות אותו לסמנכ"ל, רציתי להרחיק אותו לארה"ב. יורם (קארשי) סיפר שהוא שיכנע שעה וחצי את שולה (זקן) להסכים למינוי (הכוונה למינוי סער כנציג הרשות בארה"ב). מצא הוסיף "הבנתי שרצון לשכת השר (הכוונה ללשכת שר האוצר דאז אהוד אולמרט) הוא למנות את סער לסמנכ"ל". מצא הוסיף והסביר "אני לא אהבתי את הלחצים שהיו עליי למנות אותו. הבנתי שכל עוד הוא לא ממונה לסמנכ"ל לא תהיה לי פגישה עם אולמרט".



לפי עדותו של מצא, זקן דיברה אודותיו סרה מאחר ולא הסכים למנות את סער כסמנכ"ל. בשיחת טלפון שהוקלטה והושמעה במהלך הדיון נשמע מצא מעדכן את בן גור אודות התנהלותה זו של זקן וביקש ממנו להעביר לקארשי מסר לפיו תחדל זקן מכך. לדברי מצא בעדותו "המטרה שלי היתה ששולה תפסיק להפיץ קולות שאני לא בסדר כי לא מיניתי את סער כסמנכ"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully