וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: קרינה מסלולריים מגבירה את פעילות המוח

מחקר שנערך בארצות הברית מעלה כי הקרינה הנפלטת מהטלפונים הניידים, מגבירה פעילות של חלקים במוח. המחקר נמנע מלקבוע האם מדובר בהשפעה מזיקה

הוויכוח אודות נזקי השימוש בטלפון סלולרי נמשך. מחקר חדש שפורסם אמש (שלישי) בירחון של ההסתדרות הרפואית האמריקאית מעלה כי הקרינה האלקטרומגנטית הנפלטת מהממכשירים הסלולריים מפעילה חלקים במוח ברמות גבוהות מהרגיל.

המחקר לא קובע חד משמעית מה מידת הנזק הנגרם למוח על ידי הקרינה, אך הוא מהווה הוכחה אמפירית ראשונה להשפעה של הקרינה על המוח. לטענת החוקרים, השימוש בטלפון הסלולרי עשוי להשפיע על הדרך בה אנו חושבים ומתנהגים. המחקר אינו מעלה במפורש כי הקרינה הסלולרית גורמת להתפתחות סרטן במוח. "אנחנו לא יודעים אם מדובר בהשפעה טובה, ניטרלית או רעה", אמר ד"ר קית' בלאק, אחד מהחוקרים. "ואם מדובר בהשפעה רעה, אנחנו לא יכולים לומר כמה חשיפה לקרינה נדרשת על מנת לגרום לנזק".

עוד גילה המחקר כי בניגוד לסברה שהיתה מקובלת עד כה, הפעילות המוחית אינה מתגברת כתוצאה מהחום אותו גורמת הקרינה. החלקים במוח בהם נרשמה פעילות מוגברת היו דווקא חלקים המרוחקים במקצת ממקום המגע של הטלפון בראש הנבדקים.

בשבוע שעבר טען ראש המחלקה האונקולוגית בבית החולים שיבא בתל השומר, פרופ' איתן פרידמן, כי אין שום הוכחה מדעית בין קרינה סלולרית לבין סרטן מוח. בכינוס שנערך בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב תחת הכותרת "קרינה סלולרית וסרטן - מדע או דמיון?", אמר פרופ' פרידמן כי "הקרינה בטלפונים הסלולריים אינה גורמת לשינויים מולקולריים ברמת ה-DNA ולכן לשיטתי אין היגיון ביולוגי במחקר שמצא שיש קשר". עוד אמר פרופ' פרידמן כי "נכון שלא עבר מספיק זמן ונכון שאחרי הפצצה האטומית ואחרי התחלת העישון, התחילו להצטבר עדויות, אבל באותם מקרים יש היגיון ביולוגי. ההיגיון הביולוגי הזה לא קיים בקרינה מהטלפונים הסלולריים. העדויות, למעט העדויות האפידמיולוגית אינן תומכות בנזק כזה. כלל המחקרים לא הכילו הוכחה כזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully