וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה לבג"ץ: לחקור בני נוער בחשד לרצח תאיר ראדה

גלעד גרוסמן ועידן אבני

22.2.2011 / 12:17

תומכיו של רומן זדורוב, שהורשע ונשפט למאסר עולם בגין רצח תאיר ראדה, עתרו לבג"ץ בדרישה לחקור בני נוער החשודים לטענתם ברצח. "המומחה לנעליים, היה היחיד שקשר את זדורוב לרצח"

תומכיו של רומן זדורוב, שנידון למאסר עולם לאחר שהורשע ברצח הנערה תאיר ראדה ממשיכים במאבקם כנגד הרשעתו. דורון בלדינגר וד"ר חיים סדובסקי, מי שהציגו בערוץ הראשון את הסרט שהוכיח, לטענתם, את חפותו של זדורוב, עתרו היום (שלישי) לבג"ץ בדרישה שבית המשפט יורה למשטרה לחקור בני נוער החשודים, לטענתם של השניים, במעורבותם ברצח.

כמו כן הם דורשים לפתוח בחקירת מח"ש כנגד המומחה לזיהוי טביעות נעליים שהעיד כנגד זדורוב במשפט ולטענתם זייף בכוונה את ממצאיו. לטענתם, עדותו של המומחה הייתה העדות הפורנזית (המשפטית-פלילית) היחידה שקשרה את זדורוב לזירת הרצח והוא יצר פוטומונטאז' של טביעות הנעליים כדי להתאימן, לכאורה, לנעל שנעל של זדורוב.

אביה של תאיר, שמואל ראדה, אמר בתגובה לעתירה: "לא מבינים מה עובר עליי כשמעלים כל פעם את הטענות השקריות האלה. שיבדקו לפני כן וישאלו אותנו. למה נותנים לצד אחד להמשיך ולטפטף רעל לציבור בעם ישראל? המשטרה והפרקליטות לא מדברים. כותבים דברים שלא ייאמנו. לאן הגענו?".

"המשטרה לא מיצתה את החקירה"

בעתירה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין ורד כהן ורענן בר-און, נטען כי המשטרה לא מיצתה את החקירה בעניינם של מספר בני נוער, אשר על פי הראיות היו מעורבים ברצח. בין היתר טוענים העותרים שהמשטרה לא בדקה טביעות אצבע, טביעות נעליים, DNA זר וממצאים נוספים שנמצאו בזירת האירוע. כמו כן נטען בעתירה כי לא נחקרו כראוי טענות האליבי של מספר נערים ונערות אשר היו מסוכסכים עם ראדה ואשר נכחו בשעת הרצח בבית הספר.

עורכי הדין טוענים בעתירה כי אין בה הבעת עמדה לגבי הכרעת הדין והרשעתו של זדורוב, אלא מטרתה להביא לתפיסת עבריינים שהחקירה נגדם לא בוצעה או לא מוצתה ולחקור עד תום את הראיות המלמדות על מעורבות בני נוער ברצח. יצוין כי בהכרעת הדין העבירו השופטים ביקורת נוקבת על העותרים בלדינגר וסדובסקי וכן דחו על הסף את טענותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully