וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ש"ס נגד אריה דרעי: "מתרפס בפני האשכנזים"

מוטי לוי

20.2.2011 / 13:24

בש"ס לא אהבו את ניסיונות השר לשעבר להביא לפשרה בין החרדים הספרדים לחבריהם האשכנזים במחלוקת סביב גיורי צה"ל. "דרעי מנסה לכופף את הרב עובדיה לגדולי התורה האשכנזים"

מפלגת ש"ס תקפה היום (ראשון) את השר וחבר הסיעה לשעבר, אריה דרעי, בעקבות התבטאויותיו נגד המפלגה בנושא המחלוקת עם החרדים האשכנזים בסוגיית הגיורים בצה"ל. דרעי תקף בשבוע שעבר את ש"ס ואמר כי "מאז נפלה שינוי - אין שום שינוי". במקביל, הוא מוביל, לטענת אנשי ש"ס, מאמצים בכדי להביא לפשרה בין הרב עובדיה יוסף לבין הרבנים האשכנזים בנושא גיורי צה"ל במטרה לבטל את עצרת המחאה נגד הגיורים שאמורה להתקיים ביום רביעי הקרוב.

בהודעה שפרסמה ש"ס תחת הכותרת "דרעי אשם", נכתב כי "בהמשך לפרסומים על טיוטת פשרה ששוגרה לרב יוסף שלום אלישיב, מבהירים בש"ס בצורה חד משמעית כי אריה דרעי עומד אחרי יוזמת ההתרפסות לכופף את מרן הרב עובדיה יוסף לגדולי התורה האשכנזים". עוד נכתב בהודעה כי טיוטת הפשרה שמנסה דרעי להוביל כבר נענתה בשלילה על ידי הרב הראשי לישראל שלמה עמאר, "שאינו חוזר בו מפסיקתו של הרב עובדיה יוסף והביע את דעתו במפורש על כך במוצאי שבת בשידור הלווין קבל עם ועולם".

לסיום, נכתב בהודעה כי "דרעי הלך בעזות מצח להביא הסכמה על ידי גורמים מקורבים של מרן הגר"ע יוסף ונענה בשלילה נחרצת. בש"ס רואים זאת כפגיעה חמורה בפסיקתו של מרן כאשר דרעי מנסה בכל דרך לחזור לכותרות על גבם של הספרדים. היו לא תהיה".

שלמה עמאר: "מי ששלח ידו ברב לא יצא נקי"

מקורביו של דרעי אישרו את מעורבותו במאמצי השגת הפשרה בין הרב עובדיה יוסף לבין הרב יוסף שלום אלישיב והרבנים האשכנזים. לדבריהם, דרעי נכנס לעובי הקורה לבקשת הרב שלמה עמאר, לבקשת בני הרב עובדיה יוסף ולבקשתם של רבנים נוספים החברים במועצת חכמי התורה של ש"ס. בתגובה להודעה שפירסמה ש"ס, מסרו המקורבים כי "מדובר בגורמים אינטרסנטיים שרוצים לשמר את המחלוקת בין האשכנזים לספרדים".

אמש שלח הרב עמאר איום לחרדים האשכנזים שמתכוננים להפגין ביום רביעי הקרוב נגד הגיורים ואמר כי "עיניי ראו עשרות שנים, כל מי ששלח ידו ברב לא יצא נקי". לדבריו, "בעוונותינו, יש כמה אנשים שהולכים ומוציאים דיבה רעה, וזה כואב על כל המחלוקת הזאת. אני מתבייש שאני צריך להסביר את מרן פוסק הדור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully