וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים אישרה את מעבר הספינות האירניות בתעלה

אחרי יומיים של דיווחים סותרים, אישרו כלי התקשורת במצרים כי אושרה בקשת אירן להעביר שתי ספינות של הצי שלה בתעלת סואץ, למי ים התיכון. עדיין לא ברור מתי יתבצע המעבר

הזיגזג נמשך. מצרים אישרה את בקשת אירן, לאפשר לשתי ספינות של הצי האירני לעבור בתעלת סואץ, מים סוף לים התיכון. כך דווח אמש (שישי) בטלוויזיה המצרית ובסוכנות הידיעות המצרית הרשמית. כמו כן, מקור בצבא מצרים אישר את הדברים בשיחה עם סוכנות רויטרס. לא נמסרו פרטים נוספים על ההחלטה, ולא ברור מתי יעברו הספינות בפועל.

אירן הודיעה על כוונתה להעביר בתעלה את את שתי האוניות, הפריגטה "אבלנד" וספינת המטען "חארג", כבר בחודש שעבר, אך לא ציינה מתי יקרה הדבר בדיוק. אז הסביר סגן מפקד חיל הים האירני כי האוניות ישהו כשנה בים התיכון, ויעסקו ב"איסוף מודיעין".

האירנים לא ציינו מתי בדיוק יקרה הדבר, והנושא שב לסדר ביום רביעי, כששר החוץ אביגדור ליברמן חשף כי הדבר אמור לקרות באותו לילה. למחרת בבוקר, נמסר ממצרים כי האוניות לא עברו, וגורם בהנהלת התעלה טען כי מעברן בוטל. בפרסומים שונים בתקשורת נטען כי מדובר בתוצאה של לחץ ישראלי על מצרים.

בהמשך היום המשיך להתקבל מידע סותר, ובטלוויזיה האירנית נטען כי האוניות צפויות לעבור. בלילה, נמסר ממשרד החוץ המצרי כי הבקשה האירנית התקבלה, והיא "תישקל". שתי האוניות המשיכו, בינתיים, לעגון בנמל הסעודי ג'דה בים סוף. כעת, כך נראה, התקבלה ההחלטה.

(עדכון ראשון: 19:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully