וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונשו של חנן גולדבלט קוצר ל-6 שנים

גלעד גרוסמן

17.2.2011 / 9:42

הערעור שהגיש השחקן חנן גולדבלט לביהמ"ש העליון התקבל באופן חלקי לאחר שאחד מסעיפי העונש הומתק לסעיף של קבלת דבר במרמה. פרקליטתו: "הוא ישתחרר עוד שנה וחצי"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכה: גדי וינסטוק. קריינות: אביב אברמוביץ')

בית המשפט העליון זיכה הבוקר (חמישי) את השחקן חנן גולדבלט מאישום אחד של אונס וקיצר את העונש שהוטל עליו בבית המשפט המחוזי בשנה - לשש שנות מאסר. גולדבלט הגיש ערעור על הרשעתו באונס ובביצוע מעשי סדום ומעשים מגונים בחמש נשים, וכן על העונש שנגזר עליו. פרקליטתו של גולדבלט, עו"ד רחל תורן, אמרה לאחר הפסיקה כי "כל תוצאה שמפחיתה במעט מחומרת הדין - אנחנו מרוצים. כמובן שקיווינו שכל הערעור יתקבל. גולדבלט צפוי להשתחרר בעוד כשנה וחצי".

בית המשפט קבע כי סעיף האישום של האונס יומר לסעיף של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זאת לאחר שגולדבלט קיים יחסי מין עם אחת מתלמידותיו במשך פרק זמן ארוך, דבר שלטענת השופטים מוכיח כי הצעירה היתה מודעת לאופי המיני ביחסיהם, ולכן לא מדובר באונס.

שופטי העליון דחו את הערעור שהוגש בנוגע למרבית סעיפי האישום, בהם אונס שביצע גולדבלט באחת המתלוננות במהלך שיעור משחק, ומעשה מגונה שביצע בשלוש צעירות נוספות. השופטים אשר גרוניס ועוזי פוגלמן סברו כי יש לזכות את גולדבלט מאחד מסעיפי האונס ולהמירו בסעיף המרמה, ואילו השופטת עדנה ארבל שהיתה בדעת מיעוט סברה כי יש להתיר את ההרשעה על כנה.

"ההרשעה של גולדבלט כעבריין מין סדרתי נשארה"

בית המשפט העליון קבע כי גולדבלט "אימץ דפוס התנהגות עברייני שבמסגרתו ביקש בדרכי מרמה ובמקרים מסוימים אף באמצעים פיזיים להביא נשים צעירות וחסרות ניסיון לקיים מגע מיני תוך נקיטה ביחס אינסטרומנטלי כלפיהן הרואה בהן הך כלי למימוש יצריו".

עורכת הדין התובעת רקפת סגל-מוהר מפרקליטות מחוז מרכז אמרה כי "ההרשעה של גולדבלט כעבריין מין סדרתי נשארה. הוא רימה גם את המתלוננת שלגביה הערעור התקבל ורק ההגדרה המשפטית השתנתה. בית המשפט שלח מסר של הגנה על מתלוננות בעבירות מין. אני שבה וקוראת לכל מי תאזור אומץ ותיגש להתלונן במשטרה".

הפרשה נחשפה ב-2005, לאחר שאחת הנערות חשפה את סיפורה באינטרנט, וסיפרה כי כבר ב-1989,כשהייתה בת 16, היא נוצלה מינית על ידי "שחקן-בדרן, שהיה מפורסם מאוד". גולדבלט נעצר, שהה קרוב לשלוש שנים במעצר בית ובמהלך כל המשפט טען לחפותו. ב-2008 קבע בית המשפט המחוזי בתל אביב כי הוא ניצל את האמון שנתנו בו תלמידותיו, נערות, וביצע בהם עבירות מין בזמן שהתאמנו על "סצנה" שהמציא שכללה מגע אינטימי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully