וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוק חסינות לרבנים": תמיכה גם בליכוד ובש"ס

16.2.2011 / 20:20

9 ח"כים נוספים הביעו את תמיכתם בהצעת החוק של ח"כ בן ארי, שתקנה חסינות לרבנים שיפרסמו חיבור הלכתי. בן ארי: "מה שמותר לאנשי אקדמיה מהשמאל, ודאי מותר לרבנים"

מתרחבת התמיכה ב"חוק חסינות לרבנים" של ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי). בימים האחרונים הביעו תשעה חברי כנסת נוספים, מהסיעות הדתיות ומהליכוד, את תמיכתם בהצעתו של בן ארי. בין הח"כים אשר הביעו תמיכתם: חברי הכנסת אברהם מיכאלי, דוד אזולאי וניסים זאב (ש"ס), ישראל אייכלר, משה גפני ואורי מקלב (יהדות התורה), ציפי חוטובלי (ליכוד) ואורי אריאל ויעקב כץ (האיחוד הלאומי).

לפי הצעת החוק, "רב לא יישא באחריות פלילית ויהיה חסין בפני כל פעולה משפטית בשל פרסום חיבור הלכתי, הסכמה שנתנה לספר כלשהו, או בשל הבעת דעה בכתב או בעל פה בעניינים הנוגעים לתורת ישראל". בן ארי הגה את הרעיון להצעת החוק לאחר הדרישה לחקור רבנים שחתמו על מכתב הקורא להימנע מהשכרת או מכירת דירה לערבים.

"לא ייתכן שרבנים ימנעו מלפרסם פסקי הלכה"

"חוקי מדינת ישראל מעניקים חסינות לגורמים שליליים כמו זועבי וטיבי, ומן הראוי להעניק חסינות לרבנים הראשיים, רבני ערים, ורבני שכונות אשר הציבור צמא לדבריהם ומחכה למוצא פיהם", נכתב בהסבר להצעת החוק. "לא ייתכן שרבנים יחטאו לתפקידם ההלכתי ההיסטורי, ובשל חוקים המגבילים את חופש הביטוי, ימנעו מלפרסם פסקי הלכה, או יעוותו את ההלכה מקדמא דנא, מפני אימת הפרקליטות".

לדברי בן ארי, "מה שמותר לאנשי אקדמיה מהשמאל, ודאי מותר לרבנים. מטרת ההצעה היא שהרבנים יקבלו, על פי החוק, מה שמכונה אצל הפרופסורים חופש אקדמי ואצל הרבנים יהיה מכונה עצמאות ההלכה". בן ארי הביע את שמחתו מתמיכתם של ח"כים נוספים ברעיון ואמר "אני שמח שגם אנשי ש"ס, יהדות התורה וגורמים בליכוד מבינים שיש כאן ניסיון לסתימת פיות ולמקארתיזם של השמאל ושל גורמים בפרקליטות. חייבים לעצור זאת ויפה שעה אחת קודם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully