וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: במלחמה הבאה נכבוש את הגליל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.2.2011 / 17:16

יום לאחר שהרמטכ"ל הישראלי החדש ביקר בגבול הצפון, שולח לו מזכ"ל חיזבאללה איום מפורש. "אם ישראל תכפה מלחמה על לבנון, אבקש מלוחמינו לכבוש את הגליל"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: עידן גוראל)

חסן נסראללה ממשיך לאיים. בנאום שנשא היום (רביעי) בביירות אמר מזכ"ל חיזבאללה להנהגה הביטחונית והצבאית בישראל כי פעילי חיזבאללה ערוכים ומוכנים לכבוש את הגליל. "שר הביטחון ברק אמר לחיילים הישראלים שעליהם להיות מוכנים למלחמה משום שאם היא תפרוץ, הם יתבקשו להיכנס ללבנון. אני רוצה לפנות לרמטכ"ל הנכנס גנץ, לרמטכ"ל היוצא אשכנזי ולשר הביטחון ברק: אם ישראל תכפה מלחמה על לבנון, אבקש מלוחמי חיזבאללה לכבוש את הגליל".

מזכ"ל חיזבאללה המשיך ולעג לרמטכ"ל החדש, רב-אלוף בני גנץ: "הרמטכ"ל הישראלי החדש שימש בעבר כאלוף פיקוד צפון והוא למעשה פיקד על צד"ל. המפקד הזה הובס כשצה"ל נסוג מלבנון והוא מי שסגר את השער בין לבנון לפלסטין הכבושה. הוא מכיר את לבנון ומכיר את חיזבאללה אך הוא גם אחד המפקדים של התבוסה הישראלית ב-2006 (מלחמת לבנון השנייה – נ.י). הוא היה המפקד של הכוחות שלא הצליחו להיכנס לבינת ג'ביל ועייתא א-שעב".

במלאת שלוש שנים לחיסולו של בכיר הארגון עימאד מורנייה הבטיח נסראללה לנקום את מותו: "הישראלים עדיין מודאגים ומפוחדים, בעיקר כשיום השנה למותו של מורנייה מתקרב. אני רוצה להבהיר שההחלטה (לנקום – נ.י) עדיין קיימת. הנקמה תצא לפועל במועד המתאים. למנהיגים הישראלים אני רוצה לומר שייזהרו בכל מקום שאליו הם הולכים בעולם. הדם של מורנייה ירדוף אותם".

בתוך כך, כלי תקשורת בלבנון דיווחו כי סאמי שיהאב, מפקד רשת חיזבאללה שתכננה לבצע פיגועים על אדמת מצרים ושנמלט מהכלא המצרי בזמן הפגנות המחאה, נצפה בעצרת חיזבאללה בביירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully