וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצוקת האשפוז: אחיות בוולפסון נטשו המחלקה

אריאל נוי

14.2.2011 / 17:27

האחיות איימו, וקיימו: לאחר שהגיעה תפוסת החולים במחלקה פנימית א' בבית החולים בחולון ל-140%, נטשו האחיות את משמרתן. החל ממחר תופחת התפוסה במחלקות הפנימיות ל-120% מהתקן

האחיות במחלקה פנימית א' בבית החולים וולפסון בחולון נטשו את משמרתן אחר הצהרים (שני), במחאה על התפוסה הגבוהה במחלקה, שלדבריהן הגיעה ל-140%. ענת כהן אבוהב, אחות אחראית במחלקה, סיפרה לוואלה! חדשות כי "בכל מחלקה שתפוסת החולים בה עברה את קו ה-50 חולים, האחיות נטשו – וכך גם אנחנו".

בתוך כך, החל ממחר תופחת התפוסה במחלקות הפנימיות בכל בתי החולים בארץ לשיעור של 120% מהתקן, בהתאם לרישיון המחלקה בבית החולים. משמעות הצעד היא, כי מכל המחלקות הפנימיות יוצאו המיטות העודפות. בהתאם, כהן אבוהב אמרה כי "אם מחר יאושפזו במחלקה מעל ל-45 חולים, קרי 120% מהמחלקה, האחיות ירדו שוב לדשא".

בעקבות נטישת האחיות, יצא מנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר רוני גמזו, לסיור בבית החולים. גמזו הסכים כי המחלקה עמוסה, אך אמר כי "אינני יכול להצדיק את נטישת האחיות לשעה וחצי. מדובר בסיכון לחולים". הוא הוסיף כי משרד הבריאות מנסה ככל יכולתו להתגבר על המצוקה, וקרא לעובדי מערכת הבריאות "לתת לנו לטפל בקושי הזה, כי נקיטת צעדים כאלו עלולה לסכן את החולים".

לדברי גמזו, במשרד הבריאות מתמקדים בשלושה מישורים לטיפול בבעיה – הוספת מיטות, העברת חולים למחלקות גריאטריות במידת האפשר, וכן שינוי בהסדרת החשבונות בין בתי החולים לקופות החולים.

בתוך כך, יו"ר ארגון רופאי המדינה, ד"ר יצחק זיו-נר, פנה הים למנכ"ל משרד הבריאות והתייחס להחלטת משרד הבריאות להעביר חולים ממחלקות פנימיות למחלקות חיצוניות. במכתב ששלח לגמזו, בירך על המטרה העומדת בבסיס הרעיון, אך טען כי הפתרון המיושם בלתי מתקבל על הדעת, שכן הוא "מגדיל את המצוקה בהיבטים אחרים ויוצר מציאות בלתי אפשרית לרופאי המחלקות הפנימיות. ההסדר מחייב את הרופאים הפנימים לתת טיפול רפואי, לבצע מעקב, להשגיח ולהיות אחראים על חולי מחלקות פנימיות המאושפזים במחלקות אחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully