וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים אישרו: רפורמה במערך השירות הלאומי

פנחס וולף

13.2.2011 / 18:12

ועדת השרים לחקיקה אישרה הצעת חוק הצפויה להגדיל את היקף ההתנדבות בשירות הלאומי לבעלי פטור משירות בצה"ל. השרים מרידור ואיתן התנגדו בתוקף וקראו: "ההצעה מנציחה את ההשתמטות"

כמעט חודש אחרי "מסע האלונקות" שקרא לשיוויון בנטל ומחה נגד ההשתמטות משירות צבאי, ועדת השרים לענייני חקיקה מנסה לקדם מהלך בנושא. היום (ראשון) אישרה הוועדה הצעת חוק ממשלתית לביצוע רפורמה מקיפה במערך השירות האזרחי-לאומי, הצפויה להגדיל באופן ניכר את היקף ההשתלבות במערך ההתנדבות.

ההצעה, שיזם יושב ראש מפלגת הבית היהודי, פרופ' דניאל הרשקוביץ, נוגעת לעשרות אלפי חרדים, ערבים, נוער בסיכון ובעלי מוגבלויות הפטורים משירות בצה"ל. החוק מחייב את המדינה לקלוט למערך השירות הלאומי כל אזרח שיחפוץ בכך לאחר ששוחרר משירות בצה"ל מסיבות כלשהן, ולמצוא לו מסגרת התנדבות מתאימה.

בנוסף, החוק קובע כי ההטבות שמהן נהנים היום חיילים משוחררים ששירתו בתפקידים עורפיים, יחולו גם על מתנדבי השירות הלאומי, בהתאם למספר חודשי השירות. לצורך יישום הרפורמה, החוק מחייב את המדינה להקים מערך של קורסים כדי להכשיר את המתנדבים לפעילות. כמו כן, תוענק למשרתים הכשרה מקצועית שתקל על ההשתלבות שלהם במעגל התעסוקה בתום השירות.

"ההצעה אינה מעודדת השתמטות"

במהלך הדיון בוועדה, הביעו השרים דן מרידור ומיכאל איתן את התנגדותם להצעה. השר מרידור טען כי זו "מנציחה את ההשתמטות". בתגובה לכך, אמר השר הרשקוביץ כי "החוק המקיף מהווה מהפכה במערך ההתנדבות, ומעגן את זכויותיו של כל מי שפטור מצה"ל להתנדב במסגרת השירות האזרחי-לאומי".

"אני רואה בשירות הצבאי ערך עליון וההצעה אינה מעודדת השתמטות", הוסיף הרשקוביץ. "ההצעה מתייחסת רק למי שקיבלו באופן חוקי פטור משירות צבאי, ולמרות זאת באים לתת מעצמם למען החברה והמדינה".

משרד האוצר טרם הביע הסכמתו לכל סעיפי החוק, ועל כן ההצעה אושרה בכפוף לסיכומים שיושגו בין שר המשפטים יעקב נאמן, שר המדע והטכנולוגיה דניאל הרשקוביץ ושר האוצר יובל שטייניץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully