וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הומוסקסואל מוצהר בראש הרפובליקנים?

פרד קרגר שואף לעשות הסטוריה כפולה: לא רק שהוא ההומוסקסואל המוצהר הראשון המתמודד לנשיאות ארה"ב, הוא גם רוצה לעשות זאת מטעם הרפובליקאים. "יש חשיבות גם לדרך, לא רק למטרה", אמר

פרד קרגר הוא פוליטיקאי רפובליקני ממולח, שעבד לאורך שנים כיועץ אסטרטגי תחת שלושה נשיאים רפובליקנים. כעת הוא שואף להיות מועמד המפלגה השמרנית לנשיאות ארצות הברית ב-2012, אלא שכאן מגיעה הפתעה: קרגר הוא הומוסקסואל מוצהר, והרי שהמפלגה הרפובליקנית, או לפחות רבים בה, לא נמנית בין הכוחות הבולטים בעד זכויות הומוסקסואלים במדינה.

קרגר, יהודי בן 62, עמל בחודשים האחרונים על אחד הקמפיינים האגרסיביים מבין אלו השואפים להיבחר כמועמד המפלגה מול הנשיא אובמה ב-2012. בחודשים האחרונים הוא מתרוצץ בין כמה מהמדינות שייפתחו את הבחירות המקדימות במפלגה, ניו המפשייר ואיווה, במטרה לזכות במומנטום מוקדם. כשהוא מגיב על השאלות המובנות מאליהן – האם הוא בטח שבחר במפלגה הנכונה, קרגר משיב כי "אני מנסה לשנות את המפלגה הרפובליקנית, ולפתוח אותה לכולם. אני מאמין בהתערבות צנועה מטעם הממשלה הפדרלית, ואחריות חברתית, בדיוק כמו הגיבור שלי – רונלד רייגן (נשיא ארה"ב לשעבר - וואלה!)".

עברו של קרגר במפלגה רווי הישגים. הוא שימש כיועץ אסטרטגי בכיר במפלגה מזה שנים, ומילא תפקיד מכריע בהיבחרו של ג'ורג' בוש האב לנשיאות מטעם המפלגה, ב-1988. עם זאת, לקרגר מצפה משוכה גבוהה במיוחד – הוא יתמודד מול שמות מוכרים הרבה יותר ברמה הארצית, בהם מושל מסצ'וסטס לשעבר, מיט רומני, מושלת אלסקה לשעבר, שרה פיילין, מושל ארקנסו לשעבר, מייק האקבי, ואחרים. לא בכדי בחרו מקורביו של קרגר בסיסמת הבחירות האירונית "פרד מי?".

לקרגר ברור שהמטרה שהציב קשה להשגה. עם זאת, הוא מציין כי "יש חשיבות גם לסלילת הדרך", תוך שהוא מזכיר מועמדים "חלוצים" אחרים, שמועמדותם נכשלה – אך איפשרו את הצלחתם של אחרים בהמשך. דוגמה בולטת שציין היא הכומר ג'סי ג'קסון, שהתמודד והפסיד במירוץ לנשיאות ב-1984, 24 שנים לפני שברק אובמה דווקא הצליח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully