וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: כתב אישום נגד הרב הראשי של חיפה

10.2.2011 / 9:54

רבה של חיפה, שאר ישוב כהן, זומן לשימוע לפני העמדה לדין בחשד שהעניק תארי רבנות מזוייפים לאנשי כוחות הביטחון. לטענת הפרקליטות, הרב המשיך להחזיק במשרתו בניגוד להתחייבותו

פרקליטות מחוז ירושלים שלחה היום (חמישי) לבא כוחו של רבה הראשי של חיפה, הרב שאר ישוב כהן, זימון לשימוע לפני העמדה לדין בחשד לעבירות של מתן שוחד ורישום כוזב במסמכי תאגיד בפרשת "תיק הרבנים". בבית המשפט המחוזי בירושלים מתנהל בימים אלה משפט נגד עשרה רבנים, הנאשמים כי העניקו תארי רבנות פיקטיביים לאנשי כוחות הביטחון והמשטרה, שהושגו על ידי לימוד במכללות שהקימו הנאשמים, כאשר השוטרים והחיילים למדו לכל היותר מספר שעות מועט בשבוע למשך שנה עד שנתיים.

על פי כתבי האישום, אנשי כוחות הביטחון קיבלו מהרבנות הראשית מסמך לפיו למדו חמש שנים בישיבה גבוהה. המסמך הכוזב הועבר לגופי ביטחון שונים שהעניקו לתלמידים על סמך האישור הכוזב שכר בגובה כולל של מאות מיליוני שקלים שנתקבלו במרמה מהמדינה.

לפני כשנה וחצי החליטה הפרקליטות לסגור את התיק נגד הרב כהן, לאור הצהרתו כי לא יכהן יותר בתפקידים ציבוריים ויסיים את תפקידו כרב העיר חיפה. זאת, לטענת הפרקליטות, למרות שנמצאה תשתית ראייתית כנגדו. בהודעה שנמסרה הבוקר ממשרד המשפטים נכתב כי לאחר שהובא לידיעתה של הפרקליטות כי הרב כהן ממשיך לכהן כרב העיר וכן ממשיך לשמש בפועל בתפקידים ציבוריים למרות התחייבותו, הוחלט בפרקליטות להגיש כתב אישום נגדו, בכפוף לשימוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully