וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוכבי האופניים לא יחוייבו לחבוש קסדה בעיר?

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה לתיקון פקודת התעבורה, לפיה תבוטל החובה על מבוגרים לחבוש קסדה ברכיבה על אופניים בדרכים עירוניות

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (שני) לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה של חברי הכנסת שלי יחימוביץ', דב חנין, מוחמד ברכה, חנא סוויד ועפו אגברייה לתיקון פקודת התעבורה בנוגע לחובת חבישת קסדה במהלך רכיבה על אופניים. הוועדה אישרה את ההצעה, לפיה תבוטל החובה על מבוגרים לחבוש קסדה ברכיבה על אופניים, בדרכים עירוניות ובשבילי אופניים. עם זאת, יו"ר הוועדה, כרמל שאמה-הכהן, ביקש לקיים דיון מחדש בהצעה והיא תועבר לקריאה שנייה ושלישית רק לאחר הדיון.

ח"כ יחימוביץ' (עבודה) הציגה את הצעתה ואמרה כי היא נולדה לאחר שהתברר לה שהטלת חובת חבישת קסדה הובילה לירידה בשימוש באופניים. היא אף ציינה כי המשטרה הודיעה שאין לה כוונה או יכולת לאכוף את החוק, שמגביל את העיריות בהפעלת פרויקטים של השכרת אופניים לתושבים.

"קרה דבר אבסורדי, שמי שהיו לו כוונות טובות להגן על הציבור דווקא פגע בו וגרם להפחתת השימוש באופניים", טענה יחימוביץ'. היא הבהירה כי החובה לחבוש קסדה באירועי ספורט נשארת על כנה, כמו גם החובה על ילדים לחבוש קסדה בכל רכיבה והחובה על מבוגרים לחבוש קסדה בדרך בין עירונית.

הצעת החוק עוררה ביקורת רבה מצד גורמים שונים. דפנה קלנברג מהמרכז הלאומי לבריאות ובטיחות ילדים, אמרה כי החוק במתכונתו הנוכחית הוא מציל חיים ומפחית פגיעות במוח ובפנים. מנהל המחלקה הנוירוכירוגית לילדים בבית החולים הדסה עין כרם, ד"ר מוני בניפלא, אמר כי מבחינת הפגיעה אין הבדל בין מבוגרים לילדים. "קסדה היא מצילת חיים ולא רק לילדים", טען.

לטענת ד"ר גרי גינצבורג, ההצעה תוביל לכך שבכל שנה יהיו 4,000 אשפוזים נוספים בבתי החולים ו-40 אלף ביקורים בחדרי מיון והעלות למערכת הבריאות תעמוד על 160 מיליון שקלים. עוד הוא טען, כי הדבר היותר חשוב הוא שההצעה תגרום ל-10 הרוגים בשנה והיא אף תעביר מסר לא חינוכי לילדים שאפשר לוותר על הקסדה.

ח"כ יחימוביץ' הוסיפה כי היא דוחה על הסף את הטענות שמציעי החוק דואגים פחות לשלומו של הציבור. "לו היינו רוצים להגן על הציבור בצורה גורפת היינו מחילים חובת חבישת קסדה מרגע היציאה מהבית", אמרה. "כמחוקקים אנחנו מסתכלים על השפעות רחבות יותר". באשר לטענה החינוכית אמרה יחימוביץ' כי יש דברים רבים שמותר למבוגרים ואסור לנערים, כמו שתיית אלכוהול. היא הציעה שהוועדה תבקש לקיים מעקב אחר יישום החוק, לצורך קבלת נתונים שיאפשרו לבחון את יעילותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully