וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על אהבה ומחאה: זוג התחתן בכיכר א-תחריר

אלפים ממשיכים להפגין בעיר האוהלים שצמחה בכיכר במרכז קהיר. אחמד ואולה החליטו שגם חתונתם המתוכננת לא תוציא אותם מהכיכר - ונישאו על רקע הטנקים: "המפגינים הם המשפחה שלנו"

תנועת המחאה בכיכר א-תחריר בקהיר לא דעכה, ובכיכר יש גם היום (שני) אלפי מפגינים שממשיכים לתבוע את סילוקו המיידי של הנשיא חוסני מובארק מהשלטון. אולם ככל שחולפים הימים - והיום מלאו שבועיים להפגנות - הולכת וחולפת אווירת העימות, ונשאר בעיקר קרנבל גדול. הכיכר מלאה היום באנשים המגיעים לא כדי להפגין, אלא כדי לבקר באתר שהתפרסם בכל העולם בשבועיים האחרונים, ולהצטלם עם המפגינים, החיילים והטנקים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונה מהחתונה שהועלתה לטוויטר/מערכת וואלה!, צילום מסך

שמחה יוצאת דופן נרשמה בכיכר אמש: אחמד זעפאן ואולה עבד אל-חמיד, שהפגינו בכיכר במשך השבועיים האחרונים, החליטו לחגוג בה את נישואיהם, יחד עם יתר אלפי המפגינים. "היינו צריכים להחליט", הסבירה אולה, בת 22, בוגרת תואר במחשבים. "לעזוב את הכיכר ולהתחתן באולם, או להתחתן פה עם אחינו המפגינים. בחרנו באפשרות השנייה".

"המפגינים האלו הם המשפחה שלנו עכשיו", הוסיף אחמד, פסיכולוג בן 29. "חיינו יחד, צחקנו יחד והפגנו יחד בכיכר הזו במשך שבועיים. רצינו לחלוק את השמחה שלנו עם כולם". השניים הסבירו כי החלטתם להתחתן בכיכר מבטאת את נחישותם לא לעזוב אותה עד שדרישות העם ייענו. "אנחנו רוצים להראות לעולם שאנחנו יכולים להמשיך להפגין, אבל גם להמשיך בחיינו", הסבירו.

כשהגיע הרגע והשייח הכריז עליהם בעל ואשה, בישר כרוז על כך ברמקול, לקול צהלולים ושריקות של ההמונים בכיכר. לאחר מכן חולקו בין המפגינים פרחים וגלידת סורבה. "השניים הללו בחרו להתחתן אל מול מיליוני מצרים הנאבקים לחירות", אמר אחד המפגינים. "שאללה יברך אותם".

עיר אוהלים בכיכר א-תחריר בקהיר. Ben Curtis, AP
תנומת צהריים בכיכר/AP, Ben Curtis

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully