וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענת קם הורשעה בהחזקת מידע סודי ומסירתו

6.2.2011 / 9:44

בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר את הסדר הטיעון בין הפרקליטות לענת קם והרשיע אותה בהחזקת מסמכים סודיים ובהעברתם ללא היתר לעיתונאי אורי בלאו. העונש ייקבע בהמשך

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

14 חודשים לאחר שנעצרה על ידי השב"כ, הורשעה הבוקר (ראשון) ענת קם בהסדר טיעון בעבירות של החזקת ומסירת מידע סודי ללא היתר. קם תישלח בתקופה הקרובה לתסקיר שירות המבחן. הפרקליטות מתכוונת להגיש בשלב הטיעונים לעונש חוות דעת של המחלקה לביטחון מידע בצה"ל (מחמ"ב) ביחס למסמכים שנתפסו אצל קם. ההגנה תגיש גם היא חוות דעת מומחה מטעמה ביחס למסמכים.

בהסדר הטיעון שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב, הסכימה הפרקליטות לא לייחס לקם כוונה לפגוע בביטחון המדינה. הצדדים לא הגיעו להסכם לגבי העונש, לכן פרקליטיה של קם מתכוונים לבקש שלא להטיל עליה עונש של מאסר בפועל, בעוד הפרקליטות תבקש עונש מאסר של מספר שנים, אולם לא תדרוש את העונש המירבי בגין העבירות – 15 שנות מאסר.

קם אמרה לאחר הדיון, כי "הגענו היום להסדר טיעון, מפאת כבוד בית המשפט אני לא מתכוונת להתייחס לעונש. הודיתי היום בעבירות שמיוחסות לי, אני לא חושבת עכשיו על העונש, מה שכתוב בחוק זה מעליי".

"לא נבוא לקראתה בעונש"

פרקליטה של קם, עורך הדין איתן להמן, הסביר כי למרשתו מעולם לא הייתה כוונה לפגוע בביטחון המדינה: "ענת הואשמה בהחזקת ידיעות סודיות ומסירתן לאורי בלאו, אך מעולם לא הייתה לה כוונה לפגוע בביטחון המדינה. אני מקווה שבית המשפט ישתכנע שלא רק שלא הייתה כוונה לפגוע בביטחון המדינה, אלא גם לא הייתה פגיעה. אנו מקווים שהשופט יבין שמעצר הבית בו היתה נתונה עד כה הוא עונש מספיק".

התובעת בתיק, עורכת הדין הדס פורר גפני, אמרה בתגובה להחלטה כי "חמור מאוד בעינינו שאדם מוציא מאות מסמכים סודיים ביותר מהצבא. באנו לקראת ענת בעבירות, לא נבוא לקראתה בעונש. קם הודתה בעבירות מספיק חמורות ואנחנו נדרוש עונש בהתאם. כאשר שיקול מכריע הוא שיקול ההכרעה". היא הוסיפה כי בשבועות הקרובים תקבל צמרת הפרקליטות החלטה בשאלה האם להעמיד לדין את אורי בלאו.

תחילת הפרשה בנובמבר 2008, עם פרסום כתבתו של עיתונאי "הארץ" אורי בלאו, בה נטען כי בפיקוד המרכז הורו על חיסולים של מבוקשים פלסטינים גם במקרים שבהם ניתן היה לבצע מעצרים, וכי הדרגים הבכירים ביותר בצבא, בהם הרמטכ"ל, אישרו פגיעה בחפים מפשע במהלך החיסולים. אותה כתבה גם היוותה את הבסיס לעתירה נגד מינוי של האלוף יאיר נוה, בעקבות דבריו בראיון לכתבה, בה אמר "עזוב אותי מהנחיות בג"ץ". דברים שהובילו לביקורת חריפה מצד שופטי בג"ץ.

כשנה לאחר פרסום הכתבה נעצרה קם, כיום בת 24, ששימשה באותו הזמן ככתבת בערוץ הברנז'ה של וואלה!, בחשד שהעבירה לבלאו למעלה מ-2,000 מסמכים מסווגים, חלקם בסיווג של "סודי ביותר", שאותם העתיקה בעת ששירתה כפקידה בלשכתו של נוה בעת שכיהן כאלוף פיקוד מרכז. בחיפוש בביתה של קם נמצאו מאות מסמכים סודיים שנשמרו במחשבה האישי. בין השאר הם כללו, פקודות מבצע מטכ"ליות, פקודות מבצע של פיקוד מרכז ופרטים על פעילות מודיעינית, סדרי כוחות ותרגילי מלחמה. "מדינות אויב חולמות לשים את היד על מסמכים כאלה", אמר ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, עם פרסום הפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully