וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקוורטט: "העיכוב במו"מ מערער ביטחון האזור"

חברי הקוורטט דנו במינכן בהשפעת המהומות במצרים על תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים וציינו שהשיחות התקועות מסכנות את היציבות האזורית. הם קראו למנהיגים להתגבר על המכשולים במו"מ

נציגי הקוורטט המדיני נפגשו היום (שבת) במינכן והודיעו כי בכוונתם להתמקד בהשפעת המהומות במצרים על תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. בטיוטת ההצהרה שממתינה עדיין לאישור חברי הקוורטט: האו"ם, האיחוד האירופי, רוסיה וארצות הברית, ציינו הנציגים כי לעיכובים נוספים בחידוש השיחות "יהיו השפעות מזיקות על הסיכוי לשלום ולביטחון האזורי".

שליחי הקוורטט ינסו להיפגש עם גורמים בישראל וברשות הפלסטינים ויפצירו בהם להתגבר על המכשולים שמעכבים את חידוש המו"מ. כמו כן קבעו להיפגש שוב בחודש הבא.

בהתייחסה לנושא, אמרה היום גם מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, כי המזרח התיכון נסחף על ידי "סופה אדירה" שמחוללות "מגמות חזקות" באזור. בוועידה לביטחון במינכן הוסיפה קלינטון כי "זה מה שהוציא את המפגינים אל הרחוב בטוניס, קהיר וערים אחרות ברחבי האזור. לא ניתן לקיים עוד את הסטטוס קוו".

"דמוקרטיה כוללת שקופה ומקיפה היא התרופה הטובה ביותר לחוסר היציבות באזור. יש מנהיגים שמאמינים שהם מוגנים מפני האיום הפוליטי המתפשט, אך הם טועים", אמרה קלינטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully