וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלמונים פוצצו צינור גז בסיני, סמוך לרצועה

פיצוץ החריד הבוקר את העיר אל-עריש בצפון סיני, לאחר שאלמונים פוצצו צינור המוביל גז ממצרים לירדן. לפי הדיווחים לא נגרם נזק לקו. משרד התשתיות: לא צפויים שיבושים באספקת החשמל

מצרים לא נחה: בצל המהומות הקשות ברחבי המדינה, החריד הבוקר (שבת) פיצוץ את העיר אל-עריש שבצפון סיני, סמוך לרצועת עזה. גורמי ביטחון במצרים אמרו כי הפיצוץ בוצע על ידי "גורמים חיצוניים", דהיינו לא על ידי אזרחים מצרים. ההערכה כעת היא שמדובר בצינור המוביל גז ממצרים לירדן.

ממשרד התשתיות נמסר בתגובה כי "אספקת הגז ממצרים לישראל הופסקה באופן יזום, בהתאם לנוהל בו פועלים במקרה כזה. מדובר כנראה בפיצוץ או שריפה באחד המתקנים באל-עריש. עוד לא ידוע מה הגורם לתקלה וככל הנראה לא מדובר במתקן שקשור להעברת גז לישראל. משרד התשתיות הורה לחברת ים תטיס ולחברת החשמל להיערך בהתאם בכל מקרה. לא צפויים שיבושים באספקת החשמל".

מושל מחוז אל-עריש אמר כי האש השתוללה במקום כשלוש שעות בטרם הצליחו צוותי הכיבוי להשתלט עליה. לדבריו, לא היו נפגעים במקום אך זרימת הגז הופסקה באופן זמני.

הטלוויזיה המצרית דיווחה כי אלמונים פוצצו את הצינור באזור אל-עריש. "המחבלים ניצלו את המצב הביטחוני כדי לפוצץ את קו צינור הגז", נאמר בדיווח. תושבים באזור דיווחו כי שמעו פיצוץ עז ולהבות גדולות פרצו במקום. גורמים רשמיים במצרים אישרו את הדיווח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully