וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ דחה שתי עתירות נגד ביטול מינוי גלנט

גלעד גרוסמן

4.2.2011 / 17:11

בג"ץ דחה ביומיים האחרונים שתי עתירות נגד ביטול מינויו של האלוף יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל. השופטים סירבו לדון בעתירות בטענה כי גלנט לא עומד מאחוריהן

בג"ץ דחה ביומיים האחרונים שתי עתירות נגד החלטתם של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר הביטחון, אהוד ברק, לבטל את מינוי האלוף יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל. השופט אליקים רובינשטיין התייחס לעובדה כי לא גלנט עצמו עומד מאחורי העתירות, וכתב היום (שישי) בתגובה לאחת מהן, כי "האלוף גלנט חי וקיים עד מאה ועשרים, ויכול להידרש לעניינו לפי שיקולו שלו".

אמש עתר עורך הדין נפתלי גור אריה לבג"ץ, בדרישה שבית המשפט יוציא צו ביניים שאוסר למנות רמטכ"ל במקומו של גלנט עד למיצוי העתירה שהגישה התנועה הירוקה נגד המינוי. גור אריה גם ביקש להתיר לו לייצג את גלנט בעתירה, במקומו של היועץ המשפטי, וזאת על חשבון מדינת ישראל. השופטים פרוקצ'יה, רובינשטיין ומלצר דחו את העתירה והסבירו כי אין מקום להיענות לבקשותיו של גור אריה, מכיוון שגלנט יכול להגיש עתירה בעצמו.

בפסיקתם ציטטו השופטים פסק דין קודם של בג"ץ, שקבע כי אין להיענות לעתירה של "עותר ציבורי, כאשר ברקע העניין מצויים אדם או גוף המהווים מושא ישיר סביבו נע נושא העתירה".

היום עתר עורך דין נוסף, מכר של גלנט בשם אורי ברימר, שדרש להוציא צו ביניים המורה לממשלה להימנע מביטול מינויו של הרמטכ"ל המיועד. העתירה דורשת לאפשר לוועדת טירקל לאישור מינויים בכירים לדון ב"ממצאים החדשים" שהתגלו בפרשה במסגרת חקירת מבקר המדינה. השופט רובינשטיין אמר כי "גם אם מדובר בנושא בעל חשיבות ציבורית ועל כן אין העותר 'מתעבר על ריב לא לו', יש איפוא לריב זה כתובות פעילות דיין".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully