וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק זומן לכנסת כדי להסביר הטענות נגד אשכנזי

שר הביטחון ברק יידרש בשבוע הבא להסביר לחברי ועדת חוץ וביטחון מה הן הסוגיות האתיות והמקצועיות המונעות לטענתו את הארכת כהונתו של הרמטכ"ל גבי אשכנזי עד למינוי מחליפו

יו"ר וועדת חוץ וביטחון, שאול מופז (קדימה), הורה היום (שישי) לזמן את שר הביטחון, אהוד ברק, לדווח לחברי הוועדה על הבעיות האתיות והמקצועיות הקיימות לטענתו בהארכת כהונתו של הרמטכ"ל, רב-אלוף גבי אשכנזי, עד למינוי מחליפו. הדיון ייערך בכנסת בשבוע הבא.

שלשום הודיע מופז כי הוא שוקל לזמן את האלוף יואב גלנט להעיד בפני הוועדה ולשטוח את גרסתו לדברים. "אין חולק על כך שממשלת ישראל, ובוודאי ראש הממשלה ושר הביטחון, חייבים לתת לגלנט את האפשרות להגן על עצמו. לא יכול להיות שקצין שהגן על ביטחון ישראל יכונה 'מאפיונר' במדינת ישראל וייזרק כאחרון החיילים הפליליים", אמר מופז.

שר הביטחון הגיב לדברים ואמר: "אני ממליץ לחלק מהחברים לנהוג באיפוק ולא להיסחף להתלהמות". עם זאת, הוא הוסיף כי יהיה מוכן לדון בנושא עם חברי ועדת משנה של ועדת החוץ והביטחון. שר הביטחון הבטיח לפרוש בפני חברי הכנסת את ההתפתחויות שהובילו להחלטה על מינויו של האלוף יואב גלנט ובשיקולים שהביאו להמלצה למנתו את האלוף יאיר נוה לרמטכ"ל זמני.

מופז טען עוד כי המהלך למינוי רמטכ"ל זמני אינו חוקי. "הוועדה תבחן את המשמעויות החוקיות של מינוי סגן הרמטכ"ל לממלא מקום בפועל. לטעמי יש כאן בעיה חוקתית יסודית. ההחלטות שהתקבלו על ידי שר הביטחון וראש הממשלה אינן משקפות את מה שנכון ורצוי למדינת ישראל בעת הזו".

להחלטתו של מופז לזמן את ברק שותפים גם יתר חברי הוועדה. "ללכת להפקיר את הביטחון בגלל אובססיה אישית של אדם שהחליט לא לתת שניה אחת לרמטכ"ל אשכנזי להמשיך, יותר משאלה שיקולים זרים - זו פגיעה בביטחון מדינת ישראל", אמר חבר הכנסת בנימין בן אליעזר (עבודה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully