וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענת קם לא תואשם בכוונה לפגוע בביטחון המדינה

גלעד גרוסמן

3.2.2011 / 17:17

הפרקליטות הגיעה לעסקת טיעון בעניינה של ענת קם לפיה יימחק הסעיף של כוונה לפגוע בביטחון המדינה וקם תודה באחזקת ומסירת חומר סודי. הצדדים לא הגיעו להסכמה על העונש

ביום ראשון יוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב הסדר טיעון בין הפרקליטות לבין ענת קם, הנאשמת במסירת מידע סודי לעיתונאי אורי בלאו. על פי ההסדר יימחקו האישומים נגד קם בגין כוונה לפגוע בביטחון המדינה והיא תודה באחזקה ומסירה של חומר סודי. הצדדים לא הגיעו להסכמה לגבי העונש ויבקשו מבית המשפט לקבוע בעניין. העונש המרבי על עבירות אלה הוא 15 שנות מאסר, אולם קם צפויה לקבל עונש נמוך בהרבה.

הדיונים בעניין עיסקת הטיעון עם קם נמשכים זה מספר חודשים והתעכבו בין היתר בגלל שביתת הפרקליטים. בחודש ספטמבר דווח כי פרקליטיה של קם, עורכי הדין אביגדור פלדמן ואיתן להמן, החלו בקיום מגעים עם פרקליטות המדינה במטרה להגיע להסדר טיעון בתיק.

לפי כתב האישום שהוגש נגד קם, היא העבירה לידי בלאו למעלה מ-2,000 מסמכים מסווגים, חלקם בסיווג של "סודי ביותר". לקם יוחסו שתי עבירות של ריגול חמור: מסירה של ידיעה סודית בכוונה לפגוע בביטחון המדינה (עבירה שדינה מאסר עולם), ועבירה של איסוף והחזקת ידיעה סודית בכוונה לפגוע בביטחון המדינה (עבירה שדינה עד 15 שנות מאסר). קם נעצרה על ידי השב"כ בדצמבר 2009. היא נחקרה, ולאחר מכן הושמה במעצר בית.

"מתקרבים לסיום אופטימלי"

אחד מפרקליטיה של קם, עו"ד להמן, אמר כי הפרשה "מתקרבת לסיום אופטימלי, אני מקווה. לא הייתה כוונה לפגוע בביטחון המדינה ובפועל המסמכים הועברו רק לעיתונאי ישראלי שהכפיף עצמו לחוקי הצנזורה. מדובר בעכבר שנופח להר ואנו מקווים שכאשר יוצג התיק בפני בית המשפט הפרשה תתכווץ למימדיה האמיתיים".

בהתייחסו לעונש אמר עו"ד להמן: "אנחנו עדיין בשלב יחסית מוקדם, אין הסכמה בעניין העונש. לאור תקדימים, אין לדעתנו מקום למאסר, אך המדינה סבורה אחרת. אין הסכמה בעניין הזה אבל לקראת יום ראשון זה יתבהר. חלק מהעניין הוא שאנו מתכוונים לאפשר לה להתאוורר ולצאת ממאסר הבית מדי פעם. התיק יידחה למספר חודשים לפני הטיעונים לעונש. אני מאמין שזה יסתיים השנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully