וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאס"א: מצאנו חמישה "כדורי ארץ" בגלקסיה

טלסקופ החלל "קפלר" זיהה 1,200 כוכבי לכת בחלל, חמישה מהם שוכנים ב"אזור המוזהב" בו קיימים התנאים לקיום חיים ובגודל דומה לכדור הארץ. הקרוב ביותר נמצא "רק" 2,000 שנות אור מכאן

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות:אביב אברמוביץ')

נמאס לכם מהחיים על כדור הארץ? ייתכן שטלסקופ החלל "קפלר" מצא פתרון: סוכנות החלל האמריקאית מסרה אמש (רביעי) שחמישה כוכבי לכת, בערך בגודל של כדור הארץ ואשר ממוקמים ב"תחום המוזהב" – בו קיימים התנאים ליצירת חיים, נמצאו בגלקסיית "שביל החלב". המשמעות היא שייתכן שקיימים חיים מחוץ לכדור הארץ, ועוד בשכונה שלנו. עם זאת, לפני שאתם אורזים מזוודות זכרו שרוחבה של הגלקסיה הוא 100,000 שנות אור.

הדמיה של הטלסקטפ קפלר של נאס"א: כוכב וסביבו שישה כוכבי לכת בגלקסיית שביל החלב. רויטרס
ששת כוכבי הלכת שנמצאו חגים סביב שמש אחת/רויטרס

מנאס"א נמסר כי כוכבי הלכת שהתגלו, חגים מסביב לכוכבים דמוי שמש במרחק המתאים, כך שהטמפרטורות יאפשרו הימצאות מים במצב נוזלי – אחד התנאים המינימליים להיווצרותם של חיים. "בתוך דור אחד התקדמנו מכך שקיום כוכבי לכת בחלל החיצון פרנסו את יצירות המדע הבדיוני, לכך ש'קפלר' הופך את המדע הבדיוני למציאות", אמר מנהל נאס"א, צ'רלס בולדן.

הצוות המפעיל את הטלסקופ הודיע עוד, כי אותרו שישה כוכבי לכת המקיפים כוכב דמוי חמה אחד, במערך דומה מאוד למערכת השמש שלנו, אולם המערכת הזו שוכנת במרחק ניכר מכדור הארץ – כ-2,000 שנות אור. עד כה, "קפלר" איתר למעלה מ-1,200 כוכבים "מועמדים" לקבל מעמד של כוכב לכת בגלקסיית שביל החלב, מתוכם 54 בתחום המוזהב, אולם הם גדולים בהרבה מכדור הארץ, ולכן הסיכוי לקיים בהם חיים הוא נמוך בשל כוח כבידה עז.

איתור מספר כה רב של מועמדים, "מעיד על כך שקיימים אין-ספור של כוכבי לכת המקיפים כוכבים דמויי שמש רק בגלקסיה שלנו", אומר וויליאם בורוקי, החוקר הראשי בצוות 'קפלר'.

הטלסקופ שוגר בחודש מרץ 2009 לחלל, ומשימתו היא איתור כוכבי לכת דמויי ארץ מחוץ למערכת השמש. האופן בה "קפלר" מאתר כוכבי לכת, החגים מסביב לכוכבי-אם, היא זיהוי ירידה זעירה בהיקף האור שנפלט מכוכב האם, זאת בשעה שכוכב הלכת חג מסביבו ומסתיר חלק קטן ממנו, בדומה לליקוי חמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully