וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישור מינוי האלוף נוה לרמטכ"ל נדחה ליום ראשון

3.2.2011 / 0:07

רה"מ מצא נימוק טכני והודיע על דחיית ההצבעה בממשלה על אישור המינוי, והביע תקווה שעד יום ראשון תגובש רשימת המועמדים הסופיים לרמטכ"לות. במערכת הביטחון עמלים על הכשרת מינוי נוה

סאגת מינוי הרמטכ"ל מסרבת להרגע. אישור מינויו של האלוף, יאיר נוה, לרמטכ"ל זמני לתקופה של חודשיים נדחה לישיבת הממשלה השבועית שתערך ביום ראשון. זאת למרות שהממשלה אמורה הייתה להתכנס היום (חמישי) לישיבה מיוחדת כדי לאשר את מינויו של נוה ולבטל את המינוי של האלוף יואב גלנט.

בהודעה שנמסרה מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, נמסר כי "לאור העובדה שהחלטת הממשלה ונספחיה הופצו רק היום אחר הצהריים, ועל פי תקנון הממשלה הדורש 48 שעות להפצתם, הוחלט לקיים את הדיון בממשלה ביום ראשון, כדי למנוע בעיות טכניות, ולהבטיח את תקינות הישיבה".

הצעת ההחלטה אותה יתבקשו השרים לאשר מורכבת מארבעה סעיפים. בסעיף הראשון נכתב כי, "מחליטים למנות את סגן הרמטכ"ל, האלוף יאיר נווה, לתפקיד ראש המטה הכללי של צבא ההגנה לישראל, החל מיום י' באדר א' תש"ע (14/2/2011) וזאת למשך 60 ימים או עד למינוי רמטכ"ל קבוע, לפי המוקדם". הסעיף השני מבקש לתת פטור לנוה מלעבור את מסוכת ועדת טירקל למינוי בכירים. "בשל הדחיפות שבקבלת החלטה על המינוי, ובהתחשב בעובדה כי האלוף יאיר נוה משמש כסגן הרמטכ"ל, ועתיד לשמש כרמטכ"ל במשך תקופה קצרה ביותר", נכתב בהצעת המחליטים, "לא יחולו על החלטה זו הוראות החלטת הממשלה שהקימה את הוועדה לבדיקת מינויים בכירים (ועדת טירקל - פ"ו)". בשני הסעיפים הבאים הממשלה מחליטה לבטל את מינוי האלוף יואב גלנט ולהודיע כי הרמטכ"ל גבי אשכנזי יסיים את תפקידו עם כניסתו של נווה לתפקיד.

אין טירקל, אבל יש שאלון

במערכת הביטחון עמלים גם על הכשרת עצם המינוי של רמטכ"ל זמני. הערב נתן היועץ המשפטי של מערכת הביטחון, אחז בן ארי, "הכשר" למהלך. בן ארי אמר, כי "הממשלה רשאית להחליט על הארכה קצרה של כהונת אשכנזי, ואולם, למרבה הצער, הגיעו הדברים לידי כך ששר הביטחון אינו רואה אפשרות זו כמתאימה". בן ארי אמר כי אין מניעה במינוי נוה לתפקיד, שכן על פי הנוהל שהשתרש, סגן הרמטכ"ל ממלא את מקום הרמטכ"ל כל אימת שהאחרון אינו שוהה בארץ.

היועץ הוסיף כי בשל העובדה שמינוי נוה לא יעבור את אישור ועדת טירקל, נוה נדרש למלא את השאלון הנבחן לרוב ע"י הוועדה, ובן ארי בחן אותו בעצמו ולא מצא בו ניגוד עניינים הפוסל את נוה למינוי. עם זאת, ציין היועץ כי לפני מספר שנים עמד האלוף נוה לדין משמעתי בגין תלונה על הטרדה מינית שהוגשה בשנת 2000, אך ההליך הסתיים בזיכויו המוחלט.

השרים לחצו על נתניהו להאריך כהונת אשכנזי

על פי ההודעה שיצאה מלשכת נתניהו החליט לעשות מאמצים ולהגיש לשרי הממשלה את רשימת המועמדים המלאה לתפקיד הרמטכ"ל כבר ביום ראשון. הצעד הזה והדחייה של אישור מינוי נוה מגיעים לאחר לחץ כבד שהופעל על נתניהו מצדם של שרים וחברי כנסת, שדרשו לבחון את המשך כהונתו של גבי אשכנזי בתפקיד.

שר הביטחון, אהוד ברק, שלל מכל וכל אפשרות של הארכת כהונתו של אשכנזי ואמר בראיונות מיוחדים שהעניק לערוצי הטלוויזיה כי "כהונת אשכנזי לא הוארכה בשל "עניינים אתיים-נורמטיביים ומקצועיים". לדבריו, "ההחלטה שהכהונה לא תוארך לא היתה קלה ואולי לחלק מהאנשים היא לא נראית טבעית, אולם היא התקבלה לאחר שיקול דעת מעמיק ומתוך רצון לשמור על כבוד צה"ל". הוא הוסיף וטען כי המהלך נבע "מתוך שמירה על כבוד הרמטכ"ל".

(עדכון ראשון: 23:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully