וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: כהונת אשכנזי לא הוארכה בשל מניעים אתיים

מערכת וואלה! חדשות

2.2.2011 / 20:21

שר הביטחון ענה למבקרים על אי הארכת כהונת אשכזני ואמר כי "ההחלטה נובעת משיקולים אתיים-נורמטיביים ומקצועיים". אשכנזי: "זו תקופה עצובה וסיטואציה חריגה"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

שר הביטחון אהוד ברק הגיב הערב (רביעי) לביקורת שנמתחה עליו בשל התנהלותו בפרשת מינוי האלוף יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל והתעקשותו שלא לבקש מהרמטכ"ל הנוכחי, רא"ל גבי אשכנזי, להאריך את כהונתו לאחר ביטול מינוי גלנט לתפקיד. למרות הטענות הקשות שנשמעו כלפי ברק היום מעל במת הכנסת ובוועדת חוץ וביטחון, על כך שמדובר בצעד הנובע ממניעים אישיים - ברק נחוש בדעתו ובראיונות שהעניק לערוצים 10 ו-2 הוא לא נשמע מתחרט.

שר הביטחון דיבר על דרך הרמיזה והסביר כי כהונת אשכנזי לא הוארכה בשל "עניינים אתיים-נורמטיביים ומקצועיים". לדבריו, "ההחלטה שהכהונה לא תוארך לא היתה קלה ואולי לחלק מהאנשים היא לא נראית טבעית, אולם היא התקבלה לאחר שיקול דעת מעמיק ומתוך רצון לשמור על כבוד צה"ל". הוא הוסיף וטען כי המהלך נבע "מתוך שמירה על כבוד הרמטכ"ל".

שר הביטחון מתח ביקורת על החלטת היועץ המשפטי לממשלה שלא להגן על גלנט בעתירה שהוגשה נגד מינויו לבג"ץ, בגין פלישתו לכאורה לקרקעות במושב עמיקם ואמר: "אני חלקתי וחלוק על דעת היועמ"ש אבל נאלץ לכבד אותה". הוא הוסיף כי קיבל ב"צער עמוק" את החלטת היועמ"ש שכן, "לא היה ספק שגלנט ניחן בתכונות המנהיגות, קור הרוח והניסיון והכישורים כדי להוביל את צה"ל בעת הזאת".

לדברי ברק, נעשו מספר ניסיונות לסכל את מינוי גלנט לתפקיד, ובראשם "מסמך הרפז" שלדבריו "השאיר עננה מעל המטה הכללי שדורשת בדיקה עד הסוף". הוא הוסיף כי "יש דברים שקורים תמיד, ויש דברים שאסור שייקרו, וחובתנו שלא יישנו גם אם קרו. ואני חוזר ואומר אין מקום שאפגע במעמד הרמטכ"ל וברקמה של צה"ל על ידי שום מילה נוספת".

אשכנזי: צה"ל חזק מהתהליכים שקורים סביבו

אשכנזי עצמו נשא הערב דברים באירוע פרידה מנכי צה"ל בבית הלוחם בתל אביב והתייחס שם בעקיפין לנושא מינוי מחליפו. אשכנזי אמר כי "אין ספק שאנחנו נמצאים בסיטואציה חריגה. בסך הכל מדובר בתקופה עצובה, אבל צה"ל חזק מהתהליכים שקורים סביבו. אנו ממשיכים כרגיל בהערכות מצב סביב מצרים ואני יכול להבטיח שהביטחון מונח בידיים מקצועיות. יש ממשלה בירושלים וצה"ל כפוף למרותה".

הרמטכ"ל היוצא הוסיף ואמר כי "יש לנו צבא אחד והוא לא שייך לאף אחד, הוא שייך לכולנו, אז בואו נשמור עליו. אני משאיר אחרי עשרות שנות שירות צבא חזק, מרציע, מקצועי, ערכי ונורמטיבי".

* בהכנת הידיעה השתתף יהושע בריינר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully