וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים לברק: יש להאריך את כהונת אשכנזי

2.2.2011 / 0:01

בעקבות ביטול מינויו של האלוף יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל, מתארגנת בכנסת תוכנית חתימה על עצומה הקוראת להארכת מינויו של אשכנזי. יעלון: "תהליך מינוי גלנט פגע בצה"ל"

בעקבות הודעתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק על ביטול מינויו של האלוף יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל, ומינויו של האלוף יאיר נוה לתפקיד הרמטכ"ל הזמני, החלה התארגנות של ח"כים התומכים בהארכת כהונתו של הרמטכ"ל גבי אשכנזי.

ח"כ איתן כבל (העבודה) הודיע כי בכוונתו להחתים היום (רביעי) חברי כנסת על עצומה התובעת משר הביטחון אהוד ברק להאריך את כהונתו של הרמטכ"ל הנוכחי או לחילופוין למנות רמטכ"ל חדש לאלתר. לדברי כבל, "זוהי פארסה שאין כדוגמתה. לשר הביטחון יש אולי כיסוי משפטי אך זוהי התנהגות בריונית, מביכה ומדאיגה לגבי המתרחש במערכת הביטחון. מצער שראש הממשלה מרשה להשתוללות הזו של שר הביטחון להימשך".

ח"כ עמיר פרץ (העבודה) הצטרף לדרישתו של כבל ואמר כי "יש לפנות באופן מיידי ולבקש מהרמטכ"ל גבי אשכנזי להאריך את כהונתו לתקופה שתאפשר בחירת רמטכ"ל בצורה שקולה, וגם מספיק זמן לחפיפה. זו הזדמנות להחזיר את השקט הנדרש למטכ"ל כדי שיוכל להתמקד באתגרים ובמשימות העומדות לפניו".

"ניצחון לשלטון החוק"

בתוך כך, מתח המשנה לראש הממשלה, משה יעלון, ביקורת על הליך המינוי של האלוף גלנט ואמר כי התהליך פגע בצה"ל. "הליך מינויו של גלנט לרמטכ"ל, שהובא לממשלה על ידי שר הביטחון בחופזה ובאופן מעורר תהיות, ושגרם לי לדרוש את דחיית ההחלטה בנושא עד לבירור הטענות נגד גלנט, ולאחר מכן הוביל אותי שלא להשתתף בהצבעה בממשלה מתוך ידיעה שמדובר בצעד לא ראוי – הליך זה היה שיאה של התנהלות שפגעה באופן קשה בצה"ל ובמפקדיו, וגרר את הצבא בחודשים האחרונים לטירוף מערכות חסר תקדים".

לדברי יעלון, "מחובתנו לבחור את הקצין הטוב ביותר שיוכל לייצב את צה"ל אחרי הטלטלות הקשות שעבר, ולהוביל אותו לקראת האתגרים הכבדים שניצבים בפניו. אין לנו צבא אחר ואין לנו לוחמים ומפקדים אחרים. מחובתנו, מחובת הרמטכ"ל שייבחר והפיקוד הבכיר של צה"ל, לדאוג לשמר ולהנחיל את הערכים המלווים את צה"ל לאורך השנים, שלאורם התחנכו דורות של לוחמים, ושבחודשים האחרונים היטשטשו ונרמסו".

ד"ר אורי שייניס, יו"ר המועצה של התנועה הירוקה, ממגישי העתירה לבג"ץ נגד מינויו גלנט, התייחס אף הוא להחלטה לבטל את המינוי ואמר, כי "מפלגת התנועה הירוקה ניצחה היום ניצחון חשוב למען שמירה על שטחים פתוחים, למען שוויון בין כל האזרחים ולמען שלטון החוק. מפלגת התנועה הירוקה הרימה דגל של מוסר וערכיות והיא שמחה מאד שהמערכת המשפטית בארץ תמכה ללא סייג בדגל הזה".

עדכון ראשון: 22:29

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully