וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלוף נוה: "דבריי סולפו, לא זלזלתי בבג"ץ"

1.2.2011 / 17:41

האלוף יאיר נוה הגיב לעתירות נגד מינויו לתפקיד סגן הרמטכ"ל. לדבריו, הפרשנות לפיה ניתן להבין מדבריו כי הוא מזלזל בביהמ"ש ובפסיקות ביחס לסיכולים ממוקדים, היא "קריאה שגויה"

דבריי ביחס לבג"ץ סולפו והוצאו מהקשרם - כך טען היום (שלישי) סגן הרמטכ"ל האלוף יאיר נוה, במכתב הבהרה ששלח לבית המשפט, במסגרת עתירה נגדו מינויו. "כאזרח וכחייל במדינת ישראל, אני רוחש כבוד לבית המשפט העליון, לשופטיו ולפסיקותיו. כמפקד בצה"ל, קביעותיו של בית המשפט העליון הן בעיני דברים שאין מהרהרים אחריו. כך נהגתי אז, כמפקד פיקוד המרכז - וכך אני נוהג כיום", כתב נוה.

לפני כחודשיים הגישו תנועת "יש גבול" וקבוצה של אנשי שמאל עתירה לבג"ץ נגד המינוי, בשל חשד, לטענתם, למעורבותו של נוה בעבירות על החוק הבינלאומי. העתירה מבוססת על כתבתו של העיתונאי אורי בלאו מנובמבר 2008, שעסקה בחיסולים של פלסטינים בגדה. בין היתר נחשפו בכתבה, שהתבססה על מסמכים שהדליפה ענת קם, דיונים מבצעיים, שמהם עולה לכאורה, שצה"ל התעלם מהחלטות בג"ץ בנוגע לחיסולים.

עוד נטען בכתבה, שבפיקוד המרכז הורו על חיסולים גם במקרים שבהם ניתן היה לעצור את המבוקשים, וכי הדרגים הבכירים ביותר בצבא, בהם הרמטכ"ל, אישרו פגיעה בחפים מפשע במהלך החיסולים. נוה גם התראיין לאותה כתבה, ואמר, בין השאר, "עזוב אותי מבג"ץ".

"עזוב אותי מבג"ץ"

אתמול התקיים דיון בעתירה, שבו עלתה האפשרות שנוה יגיש תצהיר בקשר להתנהלות שלו באותם חיסולים וכן להתבטאות שלו ביחס לבג"ץ. במכתב מהיום האלוף נוה לא הכחיש את הדברים, אולם טען כי הפרשנות, לפיה ניתן להבין מדבריו כי הוא מזלזל בבית המשפט ובפסיקות ביחס לסיכולים ממוקדים, היא "קריאה שגויה, פסולה ומקוממת".

הוא הוסיף כי כאשר כיהן כאלוף פיקוד המרכז נתן פקודות בהתאם להנחיות שגובשו על ידי גורמי המטה הרלבנטיים בצה"ל, וסמך שהנחיות אלה משקפות את קביעות בית המשפט, את החוק ואת ערכי צה"ל. "אין לי ספק כי אדם בר דעת המבין את דרך פעולתה של המערכת הצבאית ואת תהליך קבלת ההחלטות בצה"ל, היה קורא את דברי באופן זה", כתב.

הפרקליטות הצבאית ביקשה להסתפק בדברים אלה ולא לדרוש מנוה להגיש תצהיר לבית המשפט, אולם העותרים מתנגדים לכך. "האלוף נוה אינו מכחיש כי אמר 'עזוב אותי מבג"ץ' בתשובה לטענה כי הפר את פסק דין החיסולים והתנקש בחיי אנשים שהיו ברי מעצר", אמרו בתגובה עורכי הדין יפתח כהן ועומר ש"ץ שמייצגים את העותרים. "ואם אינו מכחיש את דבריו, לא ברור כיצד הם סולפו כטענתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully