וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבדאללה מלך ירדן מגיב מהר: פיטר ממשלתו

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.2.2011 / 15:50

מלך ירדן הביט למהומות במצרים והעדיף שלא לחכות: היום הודיעו כלי התקשורת במדינה כי עבדאללה פיטר את ממשלתו ומינה את מערוף אל-בחית לראשות הממשלה

האם החשש הכבד מהפגנות מחאה כדוגמת אלו נגד המשטר במצרים הגיעו עד לארמון המלך בירדן? כלי התקשורת הממלכתיים בממלכה דיווחו היום (שלישי) כי על רקע הפגנות המחאה נגד ממשלת ירדן, פיטר עבדאללה מלך ירדן את כל ממשלתו. עוד דווח כי המלך מינה את מערוף אל-בחית לראשות הממשלה במקום סמיר א-רפאעי. לפי הודעת ארמון המלך, משימתה הראשית של הממשלה החדשה תהא "נקיטת צעדים מעשיים, דחופים וממשיים לקידום רפורמה פוליטית אמיתית".

צעדו של המלך הגיע על רקע הפגנות המחאה הנערכות מזה מספר שבועות נגד ממשלתו של א-רפאעי, במקביל להפגנות המחאה נגד משטרו של הנשיא חוסני מובארק במצרים. המפגינים בירדן קוראים לממשלה להתפטר בשל יוקר המחייה, עליית המחירים והמצב הכלכלי הקשה. בהפגנה הגדולה ביותר עד כה, שהתקיימה ביום שישי, השתתפו יותר מעשרת אלפים מפגינים שקראו להפיל את הממשלה. יצוין כי המפגינים בירדן וגורמי האופוזיציה אינם קוראים לסילוק המלך.

ראש הממשלה הנכנס, מערוף אל-בחית, 64, כיהן כבר בשנת 2005 כראש הממשלה. בנוסף, שימש בעבר כשגריר ירדן בישראל. אל-בחית אמר כי החל בהתייעצויות לקראת הרכבת הממשלה וכי הוראותיו של המלך "עומדות לנגד עיניו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully