וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל התירה לצבא מצרים להיכנס לסיני

לראשונה מאז החתימה על הסכם השלום בין ישראל למצרים ב-1979, התירה ישראל לצבא המצרי להזרים כוחות לחצי האי. כ-800 חיילים כבר נכנסו, ונמצאים באזור שארם א-שייח'

ישראל התירה אמש (ראשון) לצבא מצרים להכניס כוחות לחצי האי סיני, לראשונה מאז החתימה על הסכם השלום בין המדינות ב-1979. כך אישר היום בכיר ישראלי לסוכנות הידיעות AP. לפי ההסכם, מצרים הסכימה לשמור על פירוזו של השטח בתמורה להשבתו מידיים ישראליות. מהומות הענק במצרים נגד משטרו של הנשיא חוסני מובארק מתחוללות בין היתר גם בסיני, ועל כן התירה ישראל לצבא המצרי לחרוג מהסכם השלום, ולהזרים שני גדודים (כ-800 חיילים) לתוך חצי האי. הגורם הישראלי אישר שהכוחות כבר נכנסו לאזור שארם א-שייח', בחופה הדרומי של סיני.

לא מדובר במאמץ הישראלי היחידי לטובת משטרו של מובארק: הבוקר פורסם בעיתון "הארץ" כי שגרירי ישראל קיבלו בסוף השבוע מברק סודי ממשרד החוץ, לפיו עליהם להבהיר למדינות אירופה וארצות הברית כי למערב אינטרס לשמור על יציבות המשטר במצרים.

מהומות במצרים, ינואר 2011. AP
מהומות במצרים, ינואר 2011/AP

בישראל עוקבים בדריכות אחר הנעשה במצרים

אתמול הגיב ראש הממשלה בנימין נתניהו בפעם הראשונה בפומבי למהומות במצרים. בפתח ישיבת הממשלה אמר נתניהו כי "אנחנו עוקבים בדריכתו אחר המתרחש במצרים ובאזור. בסוף השבוע קיימתי שיחות עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, מזכירת המדינה הילרי קלינטון, שר הביטחון אהוד ברק ושר החוץ אביגדור ליברמן וגם עם גורמי המודיעין. המאמצים נועדו לשמר את היציבות והביטחון באזורנו. השלום בין ישראל נמשך למעלה משלושה עשורים ומטרתנו להבטיח שיחסים אלה ימשיכו להתקיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully