וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: על הממשל המצרי לרסן את אנשי הביטחון

מזכירת המדינה האמריקאית קלינטון אמרה כי היא מודאגת מהשימוש באלימות בדיכוי ההפגנות במצרים, וקראה לממשל המצרי לרסן את כוחות הביטחון. שליח הקוורטט בלייר: "תומך בשינוי זהיר"

מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון התייחסה הערב (שישי) למהומות האזרחים במצרים. במסיבת עיתונאים שנערכה בבית הלבן, אמרה קלינטון, כי "אנחנו עוקבים אחר המצב במצרים מקרוב מאוד, ומודאגים מאוד מהשימוש באלימות כלפי המפגינים".

מוחמד אל-בראדעי משתתף בהפגנות במצרים. AP
מוחמד אל-בראדעי משתתף בהפגנות במצרים/AP

קלינטון הוסיפה, כי "אנו קוראים לממשל במדינה לעשות כל שביכולתו על מנת לרסן את אנשי הביטחון. גם המפגינים צריכים להימנע מאלימות ולהביע את עצמם בצורה שלווה. אני קוראת לשלטונות מצרים לאפשר הפגנות שקטות ולהפסיק את הצעדים בהם נקטה על מנת להפסיק את התקשורת במדינה. על הממשל המצרי להבין שאלימות לא תוביל להפסקת ההפגנות".

הילרי קלינטון במסיבת עיתונאים בדוחא בירת קטאר. רויטרס
"אלימות לא תעזור". הילרי קלינטון/רויטרס

קלינטון התייחסה ליחסים בין ארה"ב ומצרים ואמרה כי "כמו שהנשיא אובמה אמר אתמול – רפורמה במצרים היא חיונית. מצרים הייתה ועודנה שותף חשוב של ארצות הברית. כשותפה, אנחנו מאמינים שעל הממשל לערוך, יחד עם האזרחים, רפורמה כלכלית ופוליטית במדינה. אנחנו רוצים לחבור אל הממשל במצרים ואל העם שם, ולסייע לציפיותיהם למדינה דמוקרטית שמכבדת את זכויות האדם".

גם שליח הקוורטט למזרח התיכון טוני בלייר התייחס להפגנות במצרים. לדבריו, "אני תומך לחלוטין בשינוי במצרים, אולם התהליך צריך להיעשות בזהירות רבה מאוד". בלייר הדגיש כי "אם פותחים וואקום, הכל יכול לקרות. השאלה היא איך המצרים יתפתחו ויהפכו למודרניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully