וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסקנות המבקר: גלנט חתם על תצהיר שאינו אמת

מבקר המדינה לינדנשטראוס פרסם חלקים מהדו"ח בנושא ההשתלטות לכאורה של הרמטכ"ל המיועד על קרקעות במושב עמיקם. מהדו"ח עולה כי גלנט הגיש תצהיר כוזב אודות הליכי הבנייה

יח"צ - חד פעמי

(צילום: גדעון צנטנר, קובי אליהו, שי מכלוף. עריכה: דורון שטיין. קריינות: רועי כ"ץ)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא יהיה הרמטכ"ל? מחוות דעת מיוחדת של מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס עולה, כי הרמטכ"ל המיועד יואב גלנט לא אמר אמת בתצהירים בחתימת ידו ופלש לשטח ציבורי. חלקים מחוות הדעת, שהועברה אמש לידי היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, פורסמו אחר הצהריים (חמישי).

המבקר פרש את הבדיקה שערך על חמישה סעיפים שונים: פלישה לשטח על ידי גלנט, התמשכות הליך פינוי השטח, שימוש חורג בשטח ציבורי פתוח במושב, הצגת עובדות מול רשויות שלטוניות ומעורבות הרשויות השלטוניות בפרשה.

המבקר מתח ביקורת על האופן בו הציג גלנט את העובדות מול הרשויות השונות, וציין סתירה בין הצהרותיו השונות של גלנט. המבקר מתאר כי גלנט חתם על תצהיר בו הוא טוען כי פנה לרשויות התכנון טרם ביצוע תוספת הבנייה על מנת לקבל את האישורים הנדרשים. המבקר כתב כי "ממסמכים שבידנו עולה, כי האלוף גלנט ביקש היתר בנייה הכולל את החריגות שעשה במהלך הבנייה לאחר תום הבנייה, כדי להכשיר אותן בדיעבד".

המבקר מציין כי "טענת האלוף גלנט ופרקליטיו בפנינו הייתה שלא ניתן היה בידם לברר את העניין עד תום לאור הזמן הקצר שעמד לרשותם ותשובת היועץ המשפטי לממשלה מיום 20.1.11. מכל מקום, לדבריהם, אין מקום לזקוף לחובתו עניין שהיה בטיפולו של עורך הדין שניסח את המסמך". עם זאת, מבהיר המבקר כי "אין חולק, כי על התצהיר חתום האלוף גלנט, כמי שמאשר את נכונות העובדות בתצהיר, לאחר שהוזהר כחוק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ביתו של גלנט במושב עמיקם. שלומי גבאי, שלומי גבאי
"אין חולק, כי שטח ציבורי פתוח שייך לכלל הציבור, ובמקרה זה עשה האלוף גלנט שימוש בשטח לא לו". ביתו של גלנט במושב עמיקם/שלומי גבאי, שלומי גבאי

"האלוף ידע ולא פינה את השטח 4 שנים"

המבקר ציין פעם נוספת בה גלנט מסר דברים שאינם אמת במסמך החתום על ידו, וכתב אודות "מכתב מיום 18.2.03, כתוב בכתב יד וחתום על ידי יואב גלנט, אל המחלקה החקלאית במינהל מקרקעי ישראל בחיפה, שבו הוא מבקש לנטוע עצי זית (בעיבוד רב-שנתי) בחלקה המצויה בחזקתו, אותה קיבל בשנת 2001 לצורך עיבוד עונתי. במכתב מצוין, כי 'החלקה הנ"ל מעובדת על ידי מזה מספר שנים'. התברר כי בפועל החלקה לא עובדה על ידו".

בהקשר להתנהלותו של גלנט לאחר שנודע לו שפלש לשטח שאינו שייך לו, כתב המבקר כי "אין למעשה מחלוקת על כך שהאלוף גלנט לא פינה את השטח במשך כארבע שנים. על פי ההסבר שנתן בנושא זה, הוא העביר את הטיפול בעניין לבא כוחו, עו"ד מיכאל תשבי, שפתח במגעים עם גורמי המינהל והמושב. לדבריו, הוא ביקש להימנע מעקירת העצים הנטועים בשטח הפלישה בבחינת "אל נא תעקור נטוע", ולוותר על זכויותיו בעצים הנטועים, כך שיישארו בשטח".

המבקר הוסיף כי "בפרשת השימוש בשטח הציבורי הפתוח שבסמוך לביתו למטרת יצירת דרכי גישה שנבנו ללא היתרי בנייה: נמצא, כי האלוף גלנט עשה שימוש חורג בשטח הציבורי הפתוח הסמוך לביתו המיועד לכלל לצורך מעבר רק לכלי רכבו. אין חולק, כי שטח ציבורי פתוח שייך לכלל הציבור, ובמקרה זה עשה האלוף גלנט שימוש בשטח לא לו. השימוש החורג נמשך שנים ארוכות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

וינשטיין קיבל את הדו"ח המלא אתמול

בהודעה שיצאה אתמול ממשרד המבקר לא נמסרו המלצות המבקר, אולם נטען כי השימוע שנערך לגלנט ביום ראשון השבוע, "תרם להבהרת הנושא". עוד נמסר כי במהלך ביצוע הבדיקה, "נפגשו עובדי משרד המבקר עם כ-30 איש שיש להם נגיעה ישירה ועקיפה לנושא ואספו אלפי מסמכים". על פי משרד מבקר המדינה, הנושא "נבדק במהירות שיא – כחמישה שבועות".

כאמור, אמש הועבר כל חומר הבדיקה של המבקר ליועץ המשפטי לממשלה להמשך טיפולו כלפי בית המשפט העליון ו-וינשטיין יצטרך להחליט האם לאשר את מינויו של האלוף גלנט לתפקיד הרמטכ"ל והאם להמשיך להגן על המינוי בבג"ץ. על פי לוח הזמנים שנקבע, על היועמ"ש להשיב לעתירה שהגישה התנועה הירוקה לבג"ץ נגד מינוי גלנט עד 1 בפברואר , כאשר ב-14 בפברואר אמור גלנט להחליף את הרמטכ"ל היוצא, רב-אלוף גבי אשכנזי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully