וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדימה: לא נשתתף בחקירת ארגוני השמאל

26.1.2011 / 16:17

סיעת קדימה הודיעה כי לא תשתף פעולה עם חקירת ארגוני השמאל, אותן הגדירה "מעשה מסוכן ואנטי דמוקרטי". גם העבודה, מרצ והסיעות הערביות הודיעו על החרמת הדיונים

סיעת קדימה הודיעה היום (רביעי) באופן רשמי ליו"ר ועדת הכנסת ח"כ יריב לוין (הליכוד) כי אין בכוונתה לשלוח נציגים מטעמה לכהן כחברים בוועדות החקירה הפרלמנטריות שיחקרו את מימון ארגוני השמאל. מרכז הסיעה בוועדת הכנסת, ח"כ שלמה מולה, כתב לוועדה כי "במדינה דמוקרטית, לפוליטיקאים אסור לחקור אזרחים."

בקדימה מסבירים כי "מבלי להסכים לכל פעולותיהם של ארגונים אלה, אנו סבורים כי הקמת ועדות החקירה מהוות שפל חדש בתולדותיה של הכנסת, אשר עושה שימוש ציני באמצעים פרלמנטריים לצורך רדיפה פוליטית. הקמת ועדת החקירה הינה מעשה מסוכן ואנטי דמוקרטי בעליל, הפוגע ביסודותיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

מוקדם יותר הודיעו סיעת העבודה כי לא תשתף פעולה עם ועדת החקירה. במכתב ששלח יו"ר סיעת העבודה, ח"כ איתן כבל, ליו"ר הקואליציה זאב אלקין, הסביר כבל כי "סיעתנו אינה מכירה בלגיטימיות של הוועדות, ואף נקרא להחרמת הדיונים. אנו סבורים כי מדובר ב'מקרתיזם', בפגיעה בדמוקרטיה ובעקרון הפרדת הרשויות, שכן אין לכנסת בחוק סמכויות חקירה", אמר.

הח"כים הערבים הציעו: בן ארי ורותם לוועדות

גם סיעת מרצ והסיעות הערביות בכנסת הודיעו, כי הן מחרימות את הוועדות והח"כים הערבים אף הציעו שח"כ מיכאל בן ארי יתפוס את מקום הנציגים שלהם בוועדת החקירה הפרלמנטרית בראשות ח"כ דני דנון (ליכוד) ואילו ח"כ דוד רותם ימלא את מקומן בוועדת החקירה בראשות ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו).

בן ארי אמר בתגובה, כי "הסיעות הערביות יודעות שמילה של בן ארי זו מילה, ואני מבטיח להן שאעשה צדק בכל מה שקשור לביטחונה ולשלומה של מדינת ישראל". ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) הסביר כי "הצענו את שמותיהם בהלצה, הם מתאימים לוועדה והוועדה מתאימה להם. הם מתאימים לקונספט, למניעים ולפשיזם שעומד מאחורי הוועדה. אלו בדיוק האנשים לציד מכשפות". טיבי הוסיף כי "אפשר גם להכניס לוועדה אנשים אחרים כמו שמאלוב-ברקוביץ, ואם חמד עמאר רוצה – שישימו גם אותו, אבל בכל זאת זו מדינה יהודית אז צריך להעדיף יהודים".

ביום שני הקרוב, ככל הנראה, צפויה ועדת הכנסת לאשר את הרכב חברי שתי הוועדות ואת הסמכות שתינתן לכל ועדה. בכל ועדה יכהנו תשעה חברים שייבחרו על פי מספר המנדטים שיש לכל סיעה. ועדת החקירה בראשות ח"כ דנון תתמקד בין היתר בבחינת מעורבות ממשלות וגופים זרים במימון גופים הפועלים נגד המדינה וברכישה מאורגנת של קרקעות בישראל. הוועדה בראשות ח"כ קירשנבאום תתמקד בחקירת מקורות המימון של ארגונים בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully