וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ מיכאלי: "לפתוח בהליך פלילי נגד זועבי"

פנחס וולף

25.1.2011 / 20:29

בעקבות פרסום מסקנות ועדת טירקל פנתה ח"כ מישראל ביתנו ליועמ"ש יהודה וינשטיין בדרישה לפתוח בהליך פלילי נגד ח"כ חנין זועבי שהשתתפה במשט. זועבי בתגובה: "היא עושה הון על הגב שלי"

עימות נוסף בין חברות הכנסת אנסטסיה מיכאלי (ישראל ביתנו) וחנין זועבי (בל"ד): בעקבות פרסום החלק הראשון של דו"ח ועדת טירקל שחקרה את אירועי המשט לעזה, פנתה מיכאלי ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בדרישה להעמיד את זועבי לדין פלילי בעקבות השתתפותה במשט. זאת, לאחר שוועדת טירקל קבעה כי לא היה פגם בהתנהגותם של חיילי צה"ל בהתשלטות על ה"מרמרה". בעבר כבר פנתה מיכאלי לשר הפנים אלי ישי בבקשה שישקול את שלילת אזרחותה של זועבי בגין חלקה במשט, אך ישי לא השיב לבקשה.

"על אף הרגישות הרבה של נושא זה, עלינו לדון בנושא הימצאות אויבי ישראל כחברים בכנסת ישראל, ואף לפעול בעניין", כתבה מיכאלי. "יש לזכור שעל ה'מרמרה' הייתה ח"כ חנין זועבי, שליוותה את פעילי הטרור, ייצגה אותם בתקשורת, ואף התעמתה עם חיילי צה"ל בעצמה, כפי שנראה בקלטת הווידיאו שנחשפה. פרשה זו מעלה על סדר היום שאלה כואבת לגבי נבחרי ציבור היושבים במוקדי ההחלטות אשר בהנפת אצבע יכולים להכריע נושאים הרי-גורל עבור מדינת ישראל, אך בפועל פועלים כאויב לכל דבר, שכל מטרתו היא להזדהות עם עוכרי ישראל ולפעול בשרותם".

זועבי: "לא חוששת מכלום"

מיכאלי המשיכה וטענה, כי "ח"כ זועבי ידעה היטב, בניגוד להצהרותיה, שלצדה על ספינת ה'מרמרה' היו לוחמים חמושים שהתכוונו להגיע לעימות צבאי אלים עם לוחמי צה"ל. אין צורך להסביר עד כמה מסוכן המצב בו איש ציבור שאמור להוות דוגמא, קושר קשר כנגד המדינה, משתתף בפעילות עוינת, ונוטל חלק פעיל בתכנון מוקדם ובהסברה נגד המדינה, מבלי שהוא מנסה אפילו להסתיר את כוונות הזדון שלו כנגד ישראל. אין הבדל בין המפגע שאוחז בנשק ותוקף את חיילי צה"ל לבין זה העומד מאחוריו, מעודדו, ונותן רוח גבית למעשיו".
.
"על סמך כלל המידע שנחשף בציבור אודות אירועי המרמרה, אני מבקשת ממך להורות למשטרה לפתוח בהליך פלילי כנגד זועבי, בחשד לעבירות חמורות שגרמו נזק למדינת ישראל", כתבה מיכאלי. "צעד שכזה יהיה צעד ראשון אך חשוב בדרכנו הארוכה לנצח את אויבינו הקשים והמסוכנים ביותר - אלה שחיים בתוכנו, מבקשים בשם הדמוקרטיה את הכוח להכריע את עתיד המדינה, אך ברגע האמת חושפים את פרצופם האמיתי כשונאי ישראל וכאויביו המרים והנצחיים של עמנו".

ח"כ זועבי מסרה בתגובה למכתבה של מיכאלי כי, "אני לא מתכוונת להגיב על תוכן המכתב. חצי מהעבודה הפרלמנטרית של הגברת הזו (אנסטסיה מיכאלי – פ"ו) זה לעשות הון פוליטי על הגב שלי. היא חושבת שהיא תרוויח מהשנאה וההסתה נגדי". במענה לשאלה האם היא חוששת שהיא תועמד לדין פלילי, אמרה זועבי כי, "אני לא חוששת מכלום. מה שעשיתי היה גלוי לכל. זו פעילות פוליטית לגיטימית נגד המצב, ואני מאמינה שחובה על כל האזרחים להתנגד לדיכוי, למצור ולעונש הקולקטיבי ששמים על בני אדם. זו חובתי הדמוקרטית ובתוך השיח הזה אני לא רואה מקום לוויכוח של אזרח ערבי מול אזרח יהודי. הוויכוח הוא בין אלה שמאמינים בשוויון ונגד הדיכוי לאלה שבעד דיכוי ובעד גזענות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully