וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה תבדוק הקשרים בין לחיאני לשופט דנציגר

25.1.2011 / 16:46

היועמ"ש אישר למשטרה לחקור חשד להעסקה בלתי חוקית של השופט העליון ע"י עיריית בת ים כשזה היה בעליו של משרד פרטי. זאת על רקע קשרים עסקיים לכאורה עם ראש העיר לחיאני

האם היו קשרים פסולים בין ראש העיר בת ים שלומי לחיאני לשופט בית המשפט העליון יורם דנציגר? היועץ המשפטי לממשלה אישר למשטרה לבצע הליך של בדיקה לגבי נסיבות העסקתם של עורכי דין על ידי עיריית בת ים, לרבות משרדו של דנציגר, כך הודיע הערב (שלישי) משרד המשפטים.

על פי פרסומים קודמים, פנתה תנועת אומ"ץ בעבר ליועץ המשפטי לממשלה וביקשה ממנו לחקור חשדות בנוגע לקשר לכאורה בין דנציגר ולחיאני. על פי החשד, דנציגר נשכר בעת עבודתו כעורך דין על ידי לחיאני, ובמקביל ייצג אותו בעניינים פרטיים והיה שותף עסקי שלו ברכישת קרקעות בשנות ה-90'.

מעתירה שהוגשה לבית המשפט נגד מינהל מקרקעי ישראל עלה כי לחיאני רכש מכונס נכסים כ-21 דונמים של קרקע חקלאית בנתניה בשנת 1995. במהלך דיון בבית המשפט, הודיע לחיאני כי פעל כנאמן של קבוצת רוכשים, ביניהם דנציגר ושותפו דאז, עו"ד דורי קלגסבלד. לאחר שלחיאני נבחר לראשות עיריית בת ים, ועדיין היו קשורים בעסקת הרכישה, שימשו דנציגר וקלגסבלד כיועצים משפטיים חיצוניים לעירייה.

מדוברות בתי משפט נמסר כי "השופט דנציגר מכיר את שלומי לחיאני למעלה מ-20 שנים ואף טיפל בעניינים משפטיים שונים שלו, אולם הוא אינו, ולא היה מעולם, שותפו של שלומי לחיאני".

עוד נמסר, כי משרד דנציגר קלגסבלד ושות' טיפל בין השנים 2005 ל-2007, לפני מינויו של דנציגר לעליון, במספר עניינים משפטיים של עירית בת-ים. "לא ידוע לשופט דנציגר על פגם כלשהו שנפל (ככל שנפל) בכל הנוגע לשכירת שירותי משרדו על ידי עיריית בת ים, כדי שיספק לעירייה שירותים משפטיים מסוימים", נמסר בהודעה. השופט דנציגר סירב להגיב על החלטת היועץ המשפטי לממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully