וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם מדיני: "על הממשלה להפסיק להתחפר במו"מ"

25.1.2011 / 11:15

גורם מדיני הזהיר מפני המשך הקיפאון במו"מ המדיני ואמר כי על ישראל להפסיק להתחפר בעמדותיה. לטענתו, הדבר עלול לגרום למדינות אירופיות לתמוך בהכרזה חד-צדדית על מדינה פלסטינית

ביקורת בישראל על הקיפאון המדיני: גורם מדיני אמר הבוקר (שלישי) לוואלה! חדשות, כי "אם הממשלה תמשיך להתחפר בעמדותיה ולא להציג שום יוזמה או תנופה במשא ומתן עם הפלסטינים, ייתכן שגם מדינות שהצהירו בגלוי שיתנגדו להכרזה חד-צדדית על הקמת מדינה פלסטינית, ישנו את עמדתן".

דבריו של הגורם המדיני מקבלים חיזוק בהודעתן של מספר מדינות אירופאיות לישראל, על כך ששמעו מהאמריקאים על כוונתם להסיר אחריות מהמשא ומתן המדיני, וכי האירופים חופשיים לנהוג כפי שהם מוצאים לנכון. "זה לא שהאירופים יעשו מעשה קיצוני", אמרו בירושלים, "מדובר יותר באמירת איום וברצון לדחוף לתזוזה מדינית. נכון לעכשיו הם מגלים קוצר רוח ומצפים שמשהו יקרה. כל הגורמים פועלים בהנחה שה'דד ליין' המדיני הוא עצרת האו"ם שתתקיים בספטמבר".

שר הביטחון אהוד ברק, דן בנושא חידוש המשא ומתן עם הפלסטינים בחודש שעבר עם מזכ"ל האו"ם באן קי מון בבניין האו"ם בניו יורק. "אני מאמין שעלינו להתגבר על מכשול ההקפאה ולחזור למשא ומתן ישיר על סוגיות הליבה על מנת להתקדם", אמר אז ברק. "אנחנו מקווים שנוסחה להתקדמות כזו תימצא כבר בשבועות הקרובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully