וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצר שירזי ודומרני: "סערה סתמית"

איילה חננאל

24.1.2011 / 13:37

ריקו שירזי ושלום דומרני נעצרו בחשד כי תכננו להתנקש בחייו של העבריין פרנסואה אבוטבול. לעזיאת חאמד מיוחסת עברה של קשירת קשר לפגוע בשירזי. שירזי: "מתח יש רק בחברת חשמל"

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (שני) ביומיים את מעצרם של ריקו שירזי ושלום דומרני החשודים בתכנון חיסולו של העבריין פרנסואה אבוטבול. עם זאת, בית המשפט אישר לדומרני להשתתף היום באזכרת אביו תחת ליווי משטרתי.

בתגובה לטענות המשטרה בדיון לפיהם שירזי מנסה לגרום למתח בנתניה, זה השיב כי "מתח יש רק בחברת החשמל, כל זה, זו סערה סתמית. ישבנו 30 איש לארוחת צהריים במסעדה", סיפר שירזי, "אני נפגש עם דומרני הרבה, אנחנו חברים. כל המעצר הזה הוא קשקוש. זה מגעיל. אם לא אשתחרר היום אשתחרר מחר או מחרתיים. זו לא פעם ראשונה שהם עוצרים אותי סתם. תמיד צדקתי. בכל מה שקשור אלי, פרנסואה אבוטבול יכול לישון בשקט".

שירזי ודומרני נעצרו אתמול יחד עם עזיאת חאמד. במהלך הדיון בהארכת המעצר של עזיאת חאמד, התברר כי המשטרה מייחסת לו עבירה של קשירת קשר לפגוע בריקו שירזי, עמו הוא נעצר.

ביאחב"ל חושדים כי דומרני ושירזי, חברו יחדיו במטרה להשתלט על תחום הלבנת ההון והשוק האפור באזור השרון ולשם כך, תכננו לחסל את פרנסואה אבוטבול ולמנוע ממנו לחזק את מעמדו שהתערער בעת ששהה בכלא.

מהדיון עולה, כי לשירזי הוצא צו הרחקה שאסר עליו ליצור קשר עם פרנסואה אבוטבול, אך ביאחב"ל טוענים כי שירזי העביר מסר מאיים ליריבו באמצעות אדם אחר, וככל הנראה מדובר בעזיאת חאמד. עוד עולה, כי במהלך החודשים האחרונים נפגשו שירזי ודומרני מספר פעמים.

"הגיעו נתונים נוספים"

בהמשך הדיון, עצרו חוקרי היאחב"ל את אחד מהנוכחים בקהל, סמי משאייב, בטענה כי לקח חלק בקשירת הקשר לפגוע באבוטבול. בנוסף, עלה כי המשטרה מייחסת לשירזי גם עבירות של איומים על פרנסואה אבוטבול.

זעם רב התעורר באולם בעקבות מעצרו של משאייב בעת הדיון וכאשר נודע שדומרני נעצר יום לפני אזכרת אביו וכי לשירזי מתוכננת טיסה ליום רביעי. פרקליטיהם של השניים טענו כי "מוזר בעינינו שלאחד יש טיסה מתוכננת ברביעי, אחר יש לו אזכרה היום והשלישי נעצר הבוקר באולם בית המשפט. זה לא נראה טוב - מדובר במעצר לא מוצדק". בתגובה ענו נציגי המשטרה כי הם מסכימים ללוות את דומרני לאזכרת אביו ובלבד שיהיה מדובר באירוע למשפחה מדרגה ראשונה בלבד, הוא לא יהיה רשאי לשוחח עם אף אדם שאינו קרוב משפחה ולשהות בבית הכנסת רק עם עוד מתפלל אחד.

בהחלטתה ציינה השופטת הלית סילש כי "אני מוצאת להדגיש במפורש כי הבקשה שלפני אינה נשענת אך על הנתונים אשר שימשו בסיס לחקירה המקורית אלא שהתווספו נתונים נוספים. המסמכים בכללותם מלמדים על אסקלציה בהקשר לנתונים הראייתיים".

שירזי נעצר על ידי היאחב"ל לפני כשלושה שבועות בחשד שתכנן את החיסול, אך הוא שוחרר בתנאים מגבילים. ביאחב"ל המשיכו לעקוב אחריו ולפני כשבוע, עקבו אחריו בפגישה שקיים במסעדה בנתניה יחד עם ראש ארגון הפשע מהדרום, שלום דומרני. בפגישה נכח גם עזיאת חאמד, אשר בעבר השתייך לארגון הפשע של אבוטבול. לאחר הפגישה נעצרו השלושה.

פרקליטו של שירזי, עורך הדין שרון נהרי, הכחיש אתמול את החשדות בשם מרשו וטען, כי "אכן נערכה פגישה אך מדובר בפגישה חברית בלבד". גם פרקליטו של דומרני, עורך הדין משה שרמן, הכחיש את החשדות ואמר כי הוא צופה שכמו במעצרים הקודמים של דומרני, "הוא ישוחרר תוך ימים ספורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully