וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש הסכם: הסתיימו העיצומים במשרד החוץ

לאחר תקופת עיצומים ארוכה, הגיעו עובדי משרד החוץ להסכם עם האוצר, לפיו יזכו למענק חד פעמי ולתוספת של עד 15% למשכורותיהם, בהתאם למדינות בהן הם מוצבים ורמת הקושי בהן

ועד העובדים של משרד החוץ והסתדרות העובדים הודיעו היום (שני) על סיום העיצומים בהם נקטו העובדים בשנה האחרונה לסירוגין, זאת לאחר שממלא מקום מנכ"ל המשרד, יוסי ברק, הודיע כי יסכים שלא לכרוך את ביצוע הרפורמה ביישום ההסכם אליו הגיעו העובדים עם משרד האוצר. העובדים הסכימו לקיים משא ומתן עם הנהלת המשרד על ביצוע הרפורמה בנפרד.

לדברי הסתדרות העובדים, האגף לאיגוד המקצועי ו-וועד עובדי משרד החוץ הגיעו להסכם לפיו כ-900 העובדים המועסקים בשירות החוץ יזכו לתוספת יציאה לחו"ל בהתאם לרמת הקושי והמסוכנות במדינות אלה. עובד במדינות באפריקה למשל, ייהנה מתוספת של עד 15% לשכרו בשל הקושי במדינה בה הוא מוצב.

בנוסף, יקבלו העובדים מענק חד פעמי בסך 3,000 שקלים שישולם כבר במשכורת חודש פברואר וכן מענק מצוינות בגובה של 3%. ההסכם, שנחתם לתקופה של 3 שנים, מאמץ גם את הסכמי השכר במגזר הציבורי כפי שנחתמו בין ההסתדרות למדינה בשנת 2010, לרבות תוספת השכר של 6.25%.

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר בעקבות ההסכם כי "עובדי שירות החוץ, הניצבים בקדמת הבמה הבינלאומית כמיצגיה של מדינת ישראל ועוסקים במלאכה חשובה, זכאים לתנאי שכר ראויים והוגנים. ההסכם בין היתר יוצר תמריצים לעובדים ליציאה למדינות קשות שירות ולמצוינות. מדובר בצעד חשוב ביותר לחיזוק וקידום שירות החוץ במדינת ישראל".

מוועד עובדי משרד החוץ נמסר כי "ועד עובדי משרד החוץ שמח להודיע על סיום העיצומים עם השגת הסכם לשיפור שכר עובדי שירות החוץ". לדברי הוועד, "ההסכם שנחתם הוא תחילתה של דרך חדשה, שבה המדינה מכירה בחשיבות העבודה הייחודית של עובדי שירות החוץ כמי שאמונה על מעמדה של ישראל בעולם, יחסיה האסטרטגיים ותדמיתה של מדינת ישראל". יו"ר הוועד, חנן גודר, אמר כי "ההסכם לא משדרג אותנו לרמות שרצינו להיות בהן, אך היום לפחות נרוויח יותר משליחים של פיצה".

  • עוד באותו נושא:
  • משרד החוץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully