וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: "אירן תהייה אחראית לכישלון המו"מ על הגרעין"

במסיבת עיתונאים בירדן הביעה מישל אליו-מארי חשש מכך שאירן תכשיל את שיחות הגרעין באיסטנבול בשל עקשנותה, ואיימה שהסנקציות עליה יחריפו. "אירן תיהיה האחראית היחידה לכישלון"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: עידן גוראל)

אירופה מפנה איום כלפי אירן: במסיבת עיתונאים שנערכה בעמאן במסגרת ביקורה במזרח התיכון, התייחסה השרה הצרפתית מישל אליו-מארי להתנהלותה של אירן בשיחות הגרעין שנערכו באיסטנבול, והזהירה כי האומה האיסלמית עלולה לשלם מחיר כבד אם תמשיך בעקשנותה. "אירן תיהיה האשמה היחידה ותשא לחלוטין באחריות במידה והשיחות באיסטנבול ייכשלו".

מוקדם יותר הודיעה שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, שניהלה את המגעים עם אירן מטעם שש המעצמות באיסטנבול, על כישלון סבב שיחות הגרעין הנוכחי. "זה לא הסיום שקיווינו לו", אמרה אשטון. "קיווינו למצוא דרכים להתקדם. אני מאוכזבת עמוקות שזה לא התאפשר". במערב ציינו עוד, כי אירן הציבה תנאים אותם כינתה אשטון "בלתי מקובלים" הנוגעים להעשרת האורניום ולהסרת הסנקציות. "המעצמות מאשרות את מחויבותם לפתרון דיפלומטי ונותרו מאוחדות בסוגיה האירנית. אנו מצפים מאירן להפגין גישה פרגמטית ולהגיב בחיוביות לניסיון למגעים. הדלת נותרת פתוחה, הברירה נותרת בידי אירן", סיכמה אשטון בתום יומיים של דיונים.

שרת החוץ של צרפת הוסיפה לדברים אלו וטענה כי "היה ברור שאירן קובעת תנאים מוקדמים בלתי אפשריים והדבר לא מקובל עלינו כלל. התנאים דורשים הסרה של הסנקציות והכרה בזכותה להעשרת אירניום, וזה מה שמכשיל את השיחות". הוסיפה השרה. "אנו מצרים על כך שזוהי עמדתה. ההתנהגות הופכת את הדיונים העתידיים בעניין לבלתי אפשריים, וכן גם מטרפדת מציאת פתרון לנושא".

אליו-מארי הדגישה גם כי עקשנות מצד אירן עלולה להוביל להחרפת הסנקציות המוטלות עליה, והביעה תקווה כי השיחות באיסטנבול יניבו תוצאות משביעות רצון לכל הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully