וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא פרס ספד לאשתו: "ברחה כל חייה מכבוד"

21.1.2011 / 11:50

כל הצמרת הפוליטית והביטחונית של ישראל, באה ללוות את אשת הנשיא למנוחת עולמים. הנשיא סיפר על "האהבה ממבט ראשון" ביניהם. בנה ספד לה: "גידלת אותי כמו אדם ולא כבן מלך"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: יותם בן-דוד)

אשת הנשיא, סוניה פרס, שהלכה אתמול לעולמה, מובאת בשעה זו (שישי) למנוחת עולמים בית העלמין שבמושב בן שמן בו גדלה. אלפי בני אדם מלווים אותה בדרכה האחרונה, ביניהם בני המשפחה, פוליטיקאים ואנשי ציבור בהווה ובעבר ומאות אזרחים שבאו לחלוק כבוד אחרון לאישה הצנועה שליוותה את הנשיא פרס מאז שנת 1945 עת נישאו השניים.

הנשיא פרס ספד לאשתו שהלכה אתמול לעולמה בגיל 87. הוא סיפר על פגישתם הראשונה בכפר הנוער בן שמן, לפני 73 שנים. "תודה שבאתם לחלוק כבוד לאישה שברחה כל חייה מהכבוד", פתח פרס את ההספד, "היא יצרה כבוד משלה, טהור ונדיב". הוא המשיך וסיפר על הפגישה הראשונה ביניהם על מגדל השמירה בכפר, "ידעתי שמדובר באהבה ממבט ראשון, זו היתה שעת המזל הגדולה ביותר שפקדה את החיים שלי", אמר.

פרס סיפר שסוניה היתה קשורה לטבע, "כעץ את פריו, כפרח את יופיו, כאדם את נדיבותו. היתה תמיד נותנת לכל אדם, ובעיקר לאדם שזקוק ביותר". הוא הוסיף כי אשתו שמרה על צניעות לכל אורך חייה, "היא הלכה לשטוף רצפות למוסדות של ילדים מפגרים או של חולים, אף פעם לא רצתה להיות במועצת מנהלים, העדיפה את הרצפה על פני התקרה", סיפר הנשיא, "הביטחון היה לה יקר מאוד, החיילים, הצבא, המדינה, ואני ידעתי שכל דבר שאני אעשה למען הדברים האלה תהיה לי תמיכה של 100%. לכל דבר אחר – לא בא בחשבון".

"זכות להיות בנך"

יוני פרס, אחד מבניהם של שמעון וסוניה ספד לאמו לאחר אביו. הוא סיפר על הטיפול המסור שהעניקה לו כשהיה "ילד חולני ובעייתי שהדיר שינה ממך ומאבא". הוא המשיך וסיפר שלמרות שאהבה תמיד את הטבע, עמדה לצדו של הנשיא כשהחליט לפנות לקריירה ציבורית, "עברנו תקופות קשות של חוסר פרגון, רבים במדינה היו כפויי טובה ולא השכילו להבין את תרומתו של אבא. למרות זאת, הגנת בחירוף נפש על התא המשפחתי", אמר. הוא הוסיף: "לימדת אותי צניעות, ענווה, אהבת הזולת וכיבודו, כולם היו שווים בעיניך, הזקיפים הנהגים המאבטחים כינו אותך אמא שנייה, כשדאגת להאכיל ולפנק אותם ולעזור בשעת צרה".

לאחר מכן, עלה הבן הבכור, חמי, להספיד את אמו: "לא הספקתי להודות לך על החיים שהענקת לי על ימי הילדות המאושרים", אמר, "תמיד על המשמר, מגוננת עליי על זה שהיית אם אוהבת לרעייתי גילה ולי, וסבתא נפלאה". חמי המשיך והודה לאמו "על שגידלת אותי להיות אדם בפני עצמו לא נסיך ולא בן מלך, אפילו שהיית מלכה. היתה לי זכות גדולה להיות בנך".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

התרחקה מאמצעי התקשורת

כל צמרת המדינה נוכחת בלוויה: ראש הממשלה בנימין נתניהו, הרמטכ"ל גבי אשכנזי ומפכ"ל המשטרה דודי כהן, יו"ר הכנסת רובי ריבלין, יו"ר האופוזיציה ציפי לבני והח"כים איוב קרא, עמיר פרץ דליה איציק ויצחק הרצוג. גם השרים אהוד ברק, אלי ישי ואביגדור ליברמן נוכחים במקום. כמו כן, שגריר ארה"ב בישראל בעבר, מרטין אינדיק, בא לחלוק כבוד לאשת האיש שהמציא את הסכם אוסלו וראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ואשתו עליזה הגיעו לבן שמן.

סוניה ושמעון פרס נישאו ב-1945. השניים הכירו בכפר הנוער בן שמן, בו שימש אביה של סוניה כמורה לנגרות. סוניה שירתה בצבא הבריטי במלחמת העולם השנייה, והשניים התחתנו בתום המלחמה. היום היא תחזור אל המקום שלדברי חברם של הזוג, הפרופ' מיכאל בר זוהר, "בו היא תמיד רצתה להיות באמת".

רעיית הנשיא נולדה באוקראינה ועלתה לישראל בנעוריה. פרס הייתה עקרת בית ובחרה להתרחק מאמצעי התקשורת ולשמור על פרטיותה ועל פרטיות משפחתה, זאת למרות הקריירה הענפה של בעלה. עם בחירתו של פרס לנשיאות, הודיעה סוניה, כאמור, כי אין בכוונתה לעבור עימו לבית הנשיא והעדיפה להישאר בדירתם ברמת אביב. בשנת 2009 אף בחרה לחזור לשם משפחתה בנעוריה, גל.

עדכון ראשון - 11:05

  • עוד באותו נושא:
  • סוניה פרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully