וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התביעה הצבאית דורשת: הורדת דרגות למג"ד מניעלין

19.1.2011 / 11:42

בתביעה הצבאית דורשים לגזור עבודות צבאיות והורדה בדרגה על סא"ל עומרי בורברג, שהורשע בניסיון לאיומים בפרשת הירי בעציר בניעלין. פרקליטיו טוענים כי יש להסתפק בהרשעה

יח"צ - חד פעמי

(צילום: בצלם)

התביעה הצבאית דורשת עונש של הורדה במספר דרגות ולגזור עונש של מאסר שיבוצעו בעבודות צבאיות, על סא"ל עומרי בורברג, שהורשע בעבירת ניסיון לאיומים בפרשת הירי בעציר הכפות בניעלין. במהלך שלב הסיכומים בטיעונים לעונש שנערך היום (רביעי) בבית הדין הצבאי בקריה בתל אביב, טענה התביעה כי העונש לבורברג צריך להיות קרוב לזה שקיבל אל"מ במיל' יהודה מאיר. מאיר כזכור, היה מפקד גדוד בגבעתי כאשר הורה לחייליו "לשבור את הידיים והרגליים של עצירים פלסטיניים". בעקבות הדברים הוא הורד לדרגת טוראי.

בנוסף דורשת התביעה עונש של מאסר לבורברג, שירוצה בדרך של עבודות צבאיות. התביעה דורשת עונש דומה, של הורדה בדרגות ועבודות צבאיות לחייל היורה לאונרדו קוריאה, אולם לא דורשת עונש של מאסר בפועל.

פרקליטיו של בורברג, עורכי הדין שלומי ציפורי והסנגור הצבאי הראשי אל"מ אודי בן אליעזר, וכן פרקליטו של קוריאה, עו"ד אשר חן, מבקשים להסתפק בהרשעה כעונש מספק. לטענת באי כוחו של המג"ד, עצם הרישום הפלילי ומעבר לכך הדחתו מתפקידו כמג"ד היו עונשים שיש להסתפק בהם.

כזכור, בורברג, שהיה מפקד גדוד שריון, הורשע בעבירה של ניסיון לאיומים וכן בעבירה של התנהגות שאינה הולמת. החייל היורה, סמ"ר לאונרדו קוריאה, הורשע בשימוש בלתי חוקי בנשק בשל הירי שביצע את עבר אשרף אבו רחמה שהפגין בכפר ניעלין, וכן בהתנהגות שאינה הולמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully