וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: 54% מהילדים עד גיל 18 מחזיקים בטלפון סלולרי

לפי סקר מיוחד שערכה רשות ההסתדרות לצרכנות, באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה עולה כי 67% מההורים לילדים המחזיקים בטלפון נייד היו מגבילים את השימוש בו

לכמה ילדים יש בימינו טלפון סלולרי, וכמה משלמים ההורים על המותרות הזו? לפי סקר מיוחד שערכה רשות ההסתדרות לצרכנות, באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה ושהתפרסם היום (רביעי), עולה כי לילדיהם של 54% מההורים יש טלפונים סלולריים. ממצאי הסקר הראו כי ל-12% מילדי ישראל עד גיל 8 יש טלפון סלולרי, 23% בקרב הילדים עד גיל 10, ו-43% עד גיל 14.

מהסקר עולה עוד, כי 67% מההורים לילדים המחזיקים טלפונים סלולריים היו מגבילים מראש את ההוצאה עבור השימוש בטלפון של ילדיהם אילו הייתה קיימת אפשרות כזו. עובדה זו מאוד מעניינת, מאחר שמרבית ההורים קנו את הטלפונים לילדיהם מתוך דאגה להם, והרצון לשמור על קשר תמידי עמם, וכנראה לא ציפו שההוצאה עבורם תהיה כה גבוהה.

רק 27% מההורים ציינו שרכשו לילדיהם את הטלפון כתוצאה מ"מלחץ חברתי", בנובע מכך שלכל הילדים יש כיום טלפון מסוג זה.

וכמה כסף עולה להורים לשמור על קשר תמידי עם ילדיהם? מהסקר עולה כי ההוצאה על הטלפונים האלו עומדת על כ-258 שקל לחודש - 40% מההוצאה החודשית הממוצעת של המשפחה כולה עבור הטלפונים הסלולריים, העומדת על 644 שקל למשפחה.

מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות, עו"ד ירון לוינסון, אמר לאחר פרסום ממצאי הסקר כי "השימוש ההולך וגובר של ילדים בטלפונים סלולריים ובמיוחד ההוצאה החודשית הגבוהה שבה נאלצים לשאת כתוצאה מכך רוב בתי האב בישראל, מחייבים לתת בידי הורים כלים לבקרה ולפיקוח". לדברי לוינסון, "יש לחייב את החברות הסלולריות לאפשר להורים להגביל מראש את ההוצאה עבור השימוש בטלפונים של ילדיהם ושלהם, באמצעות יצירת מסלולים מיוחדים".

עוד הוסיף לוינסון: "לאחרונה, אמנם החלו חלק מהחברות הסלולאריות להפעיל מסלולים כאלו ואף קיימת הצעת חוק כזו. חשוב מאוד שהמסלולים הללו יהיו פשוטים, ברורים וזולים, ועל משרד התקשורת לתת פרסום לכך כדי להגביר את מודעות הציבור".

  • עוד באותו נושא:
  • סלולרי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully