וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: החלטתי לאמץ המלצות ועדת ששינסקי במלואן

פנחס וולף

18.1.2011 / 19:18

ראש הממשלה הינחה את שר האוצר להביא את ההמלצות כבר ביום ראשון הקרוב לאישור הממשלה. "אויבי ישראל ינסו לפגוע בשדות הגז של מדינת ישראל. מערכת הביטחון תהיה אחראית על הגנתם".

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכה: גדי וינסטוק)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע הערב (שלישי) תמיכה מלאה בהחלטת ועדת ששינסקי בכנס המנכ"לים של משרדי הממשלה בירושלים. נתניהו אמר כי החליט לקבל את ההמלצות ללא כל שינוי. עוד ציין ראש הממשלה: "יש לדאוג לשני צרכים מרכזיים: האחד של היזמים שהשקיעו ושמו ממיטב כספם ומגיע להם לראות שכר לעמלם. צורך שני הוא של אזרחי מדינת ישראל שהם בעלי המשאב הטבעי. כדי לאזן בין הצרכים הללו ביקשתי להקים ועדה של מומחים. הועדה, בראשות פרופ' ששנסקי, הגישה את המלצותיה לפני שבועיים. למדתי אותם לעומק, התייעצתי, למדתי ושקלתי ועכשיו הגיע הזמן להחליט – אכן החלטתי לאמץ את המלצות ועדת ששינסקי במלואן".

נתניהו הוסיף ואמר כי "הועדה מצאה את האיזון הנכון בין צורכי אזרחי ישראל לבין צרכי היזמים. מדינת ישראל תיקח חלק בהגנה על הפרויקט הזה. הנחתי את שר האוצר להביא הצעה לממשלה הקרובה כדי לקדם חקיקה. החלטתי להקים קרן מתקבולי הגז שתשמש ל – 4 מטרות, חינוך, חינוך, חינוך וביטחון. אלה הם שני היעדים המרכזים שאנו מבטיחים לדאוג להם".

לעמדת ראש הממשלה בנושא המלצות ועדת ששינסקי חשיבות מכרעת, שכן היא עשויה לקבוע אם המלצות הוועדה יאושרו על ידי הממשלה כפי שהן, או אם יוכנס בהם שינוי פעם נוספת, כך שיוטו ההמלצות עוד יותר לטובת רוווחי הטייקונים.

איגוד תעשיות חיפושי הגז והנפט: מאוכזבים מההחלטה

אורי אלדובי, יו"ר איגוד תעשיות חיפושי הגז והנפט באיגוד לשכות המסחר, הביע אכזבה מהחלטתו של ראש הממשלה לאמץ במלואם את מסקנות ועדת ששינסקי."מצבה הביטחוני – מדיני של ישראל והעדר התשתיות לייצוא הגז, מעלה בכמה מונים את עלויות פרויקטי הקידוח בישראל לצרכי ייצוא. החלטת ראש הממשלה להשתתף בהגנת פרויקטי הקידוח חשובה, אך, לא תוריד את עלויות פיתוחי הפרויקטים, בניית התשתיות ולא תהפכם לכדאיים כלכלית. משקיעים וממנים זרים רבים יבחרו עתה, שלא להשקיע בתעשיית הגז הישראלית., ויבחרו באלטרנטיבה בקפריסין ובלבנון."

עוד הוסיף אלדובי ואמר כי "מדינת ישראל, עמדה בפני חלון הזדמנויות היסטורי – הפיכת ישראל למעצמת אנרגיה בינלאומית. נדיר בחיי מדינה, שיש לה אפשרות לעבור שינוי בסדר גודל שכזה. קבלת מסקנות ששינסקי במלואם תמנע מישראל מלהגיע לשגשוג אליו היא יכלה."

"איגוד תעשיות מחפשי הנפט והגז בישראל' פועל באיגוד לשכות המסחר. האיגוד מאגד בתוכו את 19 החברות הפעולות בענף בישראל: הזדמנות ישראלית, דלק קידוחים, אבנר, אלון גז, ישראמקו, לפידות חלץ, מודיעין, אי.די.בי, עמנואל,‪ ACC,‪ IEI, רציו,Pelagic , נובל, גלוב אקסלופריישן, גבעות עולם, אדירה, זרח וציון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully