וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיונות למנוע פירוק נוסף במפלגת העבודה

18.1.2011 / 0:03

חברי הכנסת עמיר פרץ, איתן כבל, ראלב מג'אדלה ודניאל בן סימון צפויים להודיע היום על עתידם הפוליטי. בכירי מפלגת העבודה ניסו לשכנעם להישאר. בכל מקרה, הם ישארו מאוחדים כקבוצה

חברי קבוצת "הארבעה", חברי הכנסת עמיר פרץ, איתן כבל, ראלב מג'אדלה ודניאל בן סימון (העבודה) ניהלו במהלך כל יום האתמול (שני) התייעצויות ודיונים בינם לבין עצמם אודות עתידם הפוליטי בעקבות פרישתו של שר הביטחון, אהוד ברק, ממפלגת העבודה. בשעות האחרונות שוחחו עם הארבעה, שהוגדרו כחברי הכנסת "המורדים" טרם פרישת ברק, בכירי מפלגת העבודה וביניהם שלי יחימוביץ', בנימין בן אליעזר ויצחק הרצוג. הבכירים ניסו לשכנע את חברי הקבוצה להישאר במפלגה ולצאת עמה לדרך חדשה.

היום יקיימו חברי הקבוצה פגישות במשכן הכנסת החל משעות הבוקר המוקדמות. ההערכה היא שלקראת שעות הצהרים, יקבלו חברי הכנסת החלטה ויודיעו עליה. בכל מקרה, החליטו היום ארבעת חברי הקבוצה, הם יישארו מאוחדים וינקטו בצעדים משותפים.

יש לציין, כי על פי התבטאויות של חלק מחברי הקבוצה במהלך היום, נראה כי חלקם לפחות נוטה לפרוש ממפלגת העבודה. ח"כ איתן כבל, היה החבר היחידי שהתייחס למצב הפוליטי נוכח הפרישה ואמר כי יו"ר קדימה, ציפי לבני, היא היום הראויה ביותר לתפקיד ראש הממשלה. עם זאת, כבל הבהיר כי האמירה הזו לא מעידה על הצטרפות אפשרית לקדימה. "מעולם לא ניהלתי משא ומתן ולא ביקשתי להתפקד", אמר כבל, "זה לא שקדימה היא לא אופציה, היא בהחלט אופציה, אבל לא היחידה".

מוקדם יותר קראה ח"כ שלי יחימוביץ' לנצל את ההזדמנות של מפלגת העבודה לחדד את מסריה ולהשתקם. יחימוביץ' הבהירה כי "ציר ברק-נתניהו שחוזק היום הוא ציר אקירוב-קיסריה", וקראה לשמונת חברי מפלגת העבודה הנותרים לבחור יו"ר חדש ומוסכם למפלגה. "אני קוראת לחברי סיעת העבודה להתגבר על היריבויות הפנימיות, לחבור יחדיו כל השמונה, להתכנס עוד היום ולבחור יו"ר סיעה מוסכם", אמרה. "עלינו להודיע רשמית על הליכה לאופוזיציה ולתפקד מעתה כאופוזיציה פעילה המציגה אלטרנטיבה ערכית, סוציאל-דמוקרטית, ציונית לסיעת אקירוב שהוקמה היום".

עדכון ראשון: 22:50

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully