וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההגעה לארץ הקודש: 174 בני פלשמורה נחתו בארץ

17.1.2011 / 6:32

חודשים לאחר שהממשלה החליטה להעלות 8,000 מבני הפלשמורה לארץ, הגיעו 174 מהם לישראל. העולים זכו לקבלת פנים חמה, והתאחדו עם משפחותיהם

ברוכים הבאים לישראל: 174 עולים בני פלשמורה נחתו הבוקר (שני) בארץ, והגיעו המומים ונרגשים לאולם קבלת הפנים, שם המתינו להם שרת העלייה והקליטה סופה לנדבר, ח"כ דני דנון (ליכוד) ונציגים מהסוכנות היהודית, מלווים בדגלים וכיבוד קל.

העולים המתינו בהתרגשות לפגוש את המשפחות שהמתינו להם בשדה. אחת ממקבלות הפנים בשדה סיפרה לוואלה! חדשות, כי היא מחכה לאחיה זה למעלה משש וחצי שנים."היום אראה אותו אחרי שנים רבות כל כך של קשר טלפוני. אני בטוחה שאפרוץ בבכי".

בין מקבלי הפנים נכח גם ראש אגף קליטה לאתיופים במשרד העלייה והקליטה, דוד יאסו, שסיפר על שביעות הרצון מהמעמד בו הוא נמצא. "אני מתרגש מאוד. זה מחזיר אותי לשנת 1981 כשאני הגעתי לארץ. הגיע היום מטוס שלם שכולו עולים מאתיופיה וזה אומר הרבה על מה שטוב במדינה שלנו".

נחיתת עולים בני הפלשמורה, נתב"ג, ינואר 2011. אורי לנץ
נחיתת עולים בני הפלשמורה, נתב"ג, ינואר 2011/אורי לנץ

"הקליטה לא תהיה קלה"

נציגי מרכז הקליטה הסבירו לעולים את מגוון זכיותיהם, וכמו כן המליצו להם לפעול בצורה מחושבת בניהול כספם עם קבלת סל הקליטה ודמי הקיום, ולא להתפתות ולשלוח סכומים גדולים מדי למשפחות באתיופיה.

"כל אזרח ישראלי מתרגש יחד איתכם לראות אתכם על אדמת ארץ הקודש", בירך ח"כ דני דנון (ליכוד) את העולים. "הקליטה בארץ אמנם לא תיהיה קלה, אבל אני מבטיח לכם שזה המקום הטוב ביותר לילדים יהודים. בשם כנסת ישראל ועם ישראל אני מברך אותכם בקליטה קלה".

175 עולים נוספים יגיעו לארץ מחרתיים. העולים הועברו בסוף נובמבר ממחנה האו"ם בגונדר לאדיס אבבה שבאתיופיה, ושם שהו וטופלו על ידי אנשי הסוכנות היהודית. שהותם באדיס אבבה התארכה בשל סכסוך תעופה בין ישראל לאתיופיה, שנפתר בשבוע האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully