וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבנים חרדים: "גרי צה"ל הם גוים גמורים"

מוטי לוי

15.1.2011 / 19:44

לאחר החלטת הרב עובדיה יוסף לאשר את הגיורים הצבאיים חתמו 11 רבנים על מודעה המזהירה את כל מי שיתן יד להכשרת גיורי צה"ל שהוא "מחרים עצמו לנצח מהיהדות החרדית"

כצפוי: החרדים מכריזים מלחמה נגד גיורי צה"ל. זמן קצר לאחר הכשרתם של הגיורים אתמול (שישי) על ידי מנהיג ש"ס הרב עובדיה יוסף, כוסו לוחות המודעות בירושלים במודעות מחאה מטעם גוף עלום בשם "הוועד למאבק בהתבוללות". המודעות, שמאחוריהן עומדים ככל הנראה אנשי חצרו של מנהיג הזרם החרדי-הליטאי הרב יוסף שלום אלישיב, חתומות על ידי 11 רבנים חרדיים בכירים והן מסתיימות באזהרה לכל מי שיתן יד להכשרתם של גיורי צה"ל שהוא "מחרים עצמו לנצח מהיהדות החרדית". מטרת המודעות היא להרתיע את הרב הראשי לישראל שלמה עמאר מלחתום על תעודות ההמרה של מי שהתגיירו בצה"ל עד עתה, לאור ההכשר שקיבלו הגיורים כעת מהרב עובדיה יוסף.

גלריית הרבנים החתומים על המודעה מאחדת את כל חלקי הציבור החרדי. בין החתומים ניתן למצוא את אחד הבכירים במנהיגי הזרם החרדי-ליטאי הרב אהרן שטיינמן מבני ברק, לצד הרב שמואל ווזנר, מי שנחשב לבכיר הפוסקים בזרם החרדי-חסידי, ויחד עמם רבנים בכירים בציבור החרדי-ספרדי והרב משה שטרנבוך, ממנהיגיה הבכירים של "העדה החרדית" בירושלים המייצג את החרדים ה'אנטי-ציוניים'.

"על דבר הנידון - אם שייך גיור אשר בדעתו של המתגייר לקיים מצוות באופן חלקי או כמסורתי: הננו להבהיר בזה, כי אין שום צד בהלכה שיועיל גיור כזה, והינו גוי גמור לכל דבריו ואין שום נפקא מינא (=הבדל. מ"ל) בין אם אביו ואמו גוים לבין אם אמו בלבד גויה. והכותב או אומר שכביכול יש בזה מקום לדון הינו מגלה פנים בתורה שלא כהלכה ואינו בר הוראה כלל" נאמר בפתח המודעה. חלק מהרבנים שחתמו מבכים במודעה על כך שעליהם להתייחס לנושא בכלל וכותבים: "אוי לנו שכך עלתה בימינו, שצריך למחות על דברי הבל ורעות רוח. אוי לנו מעלבונה של תורה".

נכון לעכשיו נרתעים מובילי המאבק החרדי מלתקוף ישירות את הרב עובדיה יוסף, מכשיר הגיורים. הרב נחום אייזנשטיין, יו"ר ועד הרבנים העולמי לענייני גיור ומי שנחשב למקורבו של הרב אלישיב אמר לוואלה! חדשות כי "אני מברך את חברי הוועדה של הרבנות לבחינת גיורי צה"ל שהבינו את הבעייתיות בגיורים ולא אישרו אותם". עם זאת, נמנע אייזנשטיין ממתיחת ביקורת אישית נגד רב עובדיה יוסף. גם במודעה הנוכחית לא מוזכר שמו של הרב עובדיה והיא עוסקת בנושא ברמה העקרונית.

המודעה נחתמת בהבטחה כי "בימים הקרובים יורחבו צעדי המחאה למען הצלת העם היהודי מנשאוי תערובת החמורים אפילו אצל אחינו הרחוקים ביותר, ואוי לדור שהוצרכנו למחות ב'רב' שלא יכשיר גויים לבוא בכרם ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully