וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בישראל ביתנו מתעקשים: נעביר את חוק הגיור

14.1.2011 / 14:15

למרות הודעת הרב עובדיה יוסף, על פיה הוא מכיר בגיורי צה"ל, מתכוונים בישראל ביתנו להמשיך לקדם את הצעת חוק הגיור. יוזם ההצעה, ח"כ רותם: "הרבנות הראשית לא פתרה את הבעיה"

יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) שיזם את הצעת החוק לגיורים בצה"ל, התייחס בצהריים (שישי) להחלטתו של מנהיג ש"ס, הרב עובדיה יוסף, להכשיר את הגיורים. רותם הודיע כי בכוונתו להמשיך בהליך החקיקה. לדבריו, "הרבנות הראשית לא פתרה את הבעיה. זה שהרב עובדיה גדול בתורה ויודע לפתור בעיות אנחנו יודעים, אבל איפה הפתרון הקריטי של אלו שגוירו בעבר? מחר יבוא רב ראשי אחר ויחליט שהגיורים לא בסדר ואז מה יהיה? משום כך חייבים להמשיך בהליך החקיקה". רותם הודיע שכבר ביום שלישי הקרוב הוא יקיים דיון בנושא בוועדה ובמידה שהדיון ימוצה, הוא גם עשוי לקיים הצבעה.

גם בקדימה הבהירו כי ימשיכו לתמוך בהצעת החוק של רותם למרות קביעתו של הרב יוסף. יו"ר האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני (קדימה) התייחסה , לנושא ואמרה כי "מחובתה של המדינה לאפשר לאותם אלה שבאו לחיות כאן להיות חלק מהעם היהודי. חיילים בעיקר, אבל לא רק ולכן קדימה תתמוך בכל חקיקה שתאפשר לכל חייל, לא רק אלה שכבר התגיירו אלא גם בעתיד, להיות חלק מהעם הזה, וחוץ מזה קדימה הגישה הצעת חוק שתרחיב ותקל על הליכי הגיור למי שמבקש להיות חלק מהעם היהודי".

בש"ס תקפו את ח"כ רותם ואת הצהרותיו. מהמפלגה נמסר כי "'שינוי ביתנו' היא מפלגה שזוללת כותרות להכעיס ומבקשת לרמוס את עם ישראל ואת צה"ל לצורך הון פוליטי. למרות שגיורי צה"ל תקפים, ממשיך ארס השנאה והפלגנות והרס היהדות לטפטף משפתותי מפלגת 'שינוי ביתנו'".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכתבו של הרב עובדיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבוקר פירסם מנהיג ש"ס, הרב עובדיה יוסף מכתב שבו צוין כי הוא מכיר בגיורי צה"ל שנעשו עד היום ומכשיר אותם. המכתב אמור להימסר בהמשך לראש הממשלה בנימין נתניהו. לקראת פרסום המכתב ביקרו הבוקר במעונו של הרב עובדיה, הרב הראשי הספרדי שלמה עמאר והרבנים המשתתפים בוועדה שהקים הרב עמאר לבחינת גיורי צה"ל. במהלך הפגישה, מסרה הוועדה כי "הליך הגיור שבוצע עד כה נעשה כדת וכדין" והרב עובדיה סמך את ידו על ההחלטה. המהלך מגיע לאחר שאתמול התחייב ראש הממשלה בפני הרב עמאר כי באם יוכשרו הגיורים, החוק המכשיר באופן אוטומטי את גיורי צה"ל של ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) לא יקודם.

כמו כן, במהלך הפגישה הגישו הרבנים חברי הוועדה שהקים הרב עמאר לבחינת גיורי צה"ל את המלצותיהם לרב עובדיה ולרב עמאר. ההמלצות שהוגשו כלל אינן מתייחסות לגיורי צה"ל שנערכו בעבר ונוגעות אך ורק בגיורי צה"ל מכאן ולהבא. בין ההמלצות שהוגשו כתבו הרבנים כי הם מציעים להאריך את ימי הלימודים של קורס הגיור. כמו כן, המליצו הרבנים להוסיף במבחנים שאלות שעוסקות לא רק בסמלים וידע כללי אלא גם בהלכות, בכדי לוודאות שלנבחנים יש את היכולת לשמור בעתיד תורה ומצוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully