וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשת המדינה נדחתה: לא תוכל לערער על זיכוי הנגבי

13.1.2011 / 14:11

בית המשפט המחוזי בי-ם דחה את בקשת הפרקליטות לקבל ארכה על מועד הערעור עח זיכויו של צחי הנגבי. זאת, לאחר שהערעור לא הוגש בשל שביתת הפרקליטים. השופטת: "ההשלכות נלקחו בחשבון"

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה היום (חמישי) את בקשת הפרקליטות להאריך את מועד הערעור על ליקויו של השר לשעבר צחי הנגבי שזוכה בבית משפט השלום מעבירות של שוחד בחירות ומרמה והפרת אמונים בהקשר למינויים פוליטיים בתקופה בה כיהן כשר לאיכות הסביבה. הנגבי זוכה ברוב קולות בשל טענת הגנה מן הצדק, לאחר שבית משפט השלום קבע כי לא היה ראוי להאשים רק את הנגבי בגין מינויים פסולים כאשר היה מדובר בתופעה רווחת. זאת למרות שנקבע ברוב קולות שהוא אכן ביצע את המעשים.

פרקליטות מחוז ירושלים התכוונה לערער על ההחלטה, אולם בשל שביתת הפרקליטים, הערעור לא הוגש בתוך 45 ימים מהכרעת הדין, כמתבקש, ופסק הדין הפך לחלוט. בחודש שעבר, לאחר שהסתיימה השביתה, עתרו בפרקליטות לבית המשפט המחוזי בבקשת ארכה לבקשת הערעור. זאת, מכיוון שלטענת הפרקליטות מדובר בתיק בעל חשיבות ציבורית רבה הן בנושא תופעת המינויים הפוליטיים והן בגין טענת הגנה מן הצדק. הנגבי, באמצעות עורכי הדין גרשון גונטובניק ועודד גזית, הודיע על התנגדותו לבקשה, וכי הפרקליטות הייתה יכולה למצוא דרכים אחרות לערער בפרק הזמן המותר.

נשיאת בית המשפט המחוזי בירושלים, השופטת מוסיה ארד, קבעה ששביתת הפרקליטים אינה סיבה מספקת להעניק ארכה להגשת ערעור. "השביתה אינה בגדר אירוע בלתי ניתן לשפיטה, אשר לא ניתן לצפותו מראש", כתבה בהחלטתה, "הימנעות המדינה מלהגיש את הערעור במועדו מקורה בבחירה של הגורמים המוסמכים לדבר שלקחו בחשבון את כל ההשלכות של החלטתם".

השופטת הבהירה כי "היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה היו יכולים להגיש בעצמם את הערעור. העובדה שלא עשו זאת כדי לכבד את זכות השביתה של הפרקליטים אינה מהווה נימוק לקבל את הבקשה". ארד ציינה עוד כי "לא הוכח שהפרקליטות לא הייתה יכולה להגיש את הערעור בתקופה שבין מתן הכרעת הדין לתחילת השביתה".

"אנחנו שמחים על ההחלטה, שמשאירה על כנה הכרעה מאוזנת ומידתית", אמרו בתגובה פרקליטיו של הנגבי, עורכי הדין גונטובניק וגזית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully