וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעיל השמאל יונתן פולק החל בריצוי עונשו בכלא

עידן אבני

11.1.2011 / 10:21

לאחר שהורשע בהשתתפות בפעילות אסורה, הגיע פעיל השמאל יונתן פולק לכלא חרמון בצפון הארץ על מנת לרצות עונש של שלושה חודשי מאסר. אביו, השחקן יוסי פולק: "המשפט התנהל באופן פוליטי"

ג'יליס

(צילום: יובל בן אבו, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

פעיל השמאל יונתן פולק נכנס הבוקר (שלישי) לכלא חרמון בצפון לצורך ריצוי עונשו. פולק נשפט לשלושה חודשי מאסר בעקבות השתתפותו בהפגנה נגד הסגר על עזה ב-2008.

פולק שלווה באביו, השחקן יוסי פולק ותומכים נוספים, אמר בכניסתו לכלא כי "זה לא הסיפור האישי שלי, אלא מגמה של הגבלת והצרת צעדי המחאה בחברה הישראלית. זה מתבטא גם כלפי הפלסטינים שנשפטים לתקופות מאסר ממושכות ללא ראיות". יוסי פולק אמר כי "לצערי התרגלתי, זאת תקופת המאסר הממושכת ביותר לה נשפט בני וברור שהמשפט התנהל פוליטית. אי אפשר להכחיש את זה. לדעתי זו לא הפעם האחרונה של בני, הוא עוד ייעצר ואני חושב שהוא ימשיך בדרך בה בחר".

בחודש שעבר הרשיע בית משפט השלום בתל אביב את פולק בעבירת השתתפות בפעילות אסורה וגזר עליו שלושה חודשי מאסר בפועל. זאת לאחר שלקח חלק בהפגנה בינואר 2008 נגד הסגר על עזה. במהלך ההפגנה, פולק וקבוצת פעילי שמאל נוספים רכבו באיטיות על אופניים ברחוב בן גוריון בעיר תל אביב וגרמו להפרעות בתנועה.

עם הרשעתו, אמר פולק לשופט במסגרת הטיעונים לעונש כי "אין ביכולתי להביע צער על מעשי. אם יפעיל כבודו את עונש המאסר המותנה, ויגזור את עונשי לכליאה, אלך לכלא בלב שלם ובראש מורם. תהיה זו מערכת המשפט שתצטרך, לדעתי, להשפיל את מבטה בפני סבלם של תושבי עזה, כשם שהיא משפילה את מבטה ועוצמת עיניה בפני הכיבוש עצמו מדי יום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully