וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה תחקור את סרטון ההסתה נגד שי ניצן

יהושע בריינר ופנחס וולף

10.1.2011 / 12:34

משטרת ישראל תפתח בימים הקרובים בחקירה מיידית במטרה לאתר את מפיצי סרטון ההסתה שהופץ באינטרנט וקרא לרצוח את המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן. "תתנהל חקירה מאומצת ומהירה"

המשטרה ושירות הביטחון הכללי החליטו היום (שני) לפתוח בחקירה מיידית נגד מפיצי סרטון ההסתה הקורא לרצוח את המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן. בסרטון נטען שניצן, האמון על אכיפת החוק על ישראלים בשטחי הגדה המערבית, אינו חוקר הסתה כביכול שמבוצעת על ידי הפלסטינים. כתובת שולח הסרטון, אשר נחתם בסיסמה "כהנא צדק", מתחזה לכתובתו של שר המשפטים, יעקב נאמן.

בעקבות הפרסום, לשכת שר המשפטים ביקשה להבהיר "בצורה ברורה ביותר שאינה משתמעת לשתי פנים", כי מעולם לא יצאה הודעה מסוג זה מלשכת השר. "הדברים הנאמרים בהודעה הינם חמורים ביותר ואנו מגנים אותם מכל וכל. לשכת שר המשפטים העבירה את החומר לאגף הביטחון במשרד המשפטים והוגשה תלונה מסודרת בעניין למשטרת ישראל ולגורמי אכיפה נוספים. אנו בטוחים כי תבוצע חקירה מעמיקה בנושא עד למציאת הגורמים האחראיים", נמסר.

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב דודי כהן, התייחס לפרסום הסרטון וגינה את דברי ההסתה. "הפוטנציאל ממשי ומסוכן, אסור למצמץ במקום שההסתה מופנית כנגד עובדי ציבור". כהן הוסיף כי "יש לנקוט בפעולות נחרצות ולגנות באופן ברור וחד. תתנהל חקירה מהירה ומאומצת, שבה יופעלו כל הכלים העומדים לרשותנו כדי לשאוף ולהגיע לאחראים".

"מלחמה ללא פשרות בהסתה"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, גינה גם הוא בחריפות את הסרטון שהוסר מהאתרים, ואמר "אני מאמין שהמשטרה תאתר את המסיתים. ביקורת היא דבר לגיטימי, אך הסתה וקריאה לרצח כלפי מערכת המשפט, פוגעת בערכי הדמוקרטיה של מדינת ישראל, ויש לגדוע אותה באיבה".

שר הביטחון אהוד ברק התייחס אף הוא לסרטון וטען כי "יש לפעול במלוא החריפות נגד כל מי שמסית לפגיעה באוכפי החוק ובערכי הדמוקרטיה של מדינת ישראל. את ההסתה הזו יש לגדוע בנחישות וללא שום פשרות".

מארגון פרקליטי המדינה נמסר, כי "חברי הארגון מביעים זעזוע וסלידה מסרטון ההסתה נגד שי ניצן ומכל גילוי הסתה אחר כנגד פרקליטים מצד גורמים שונים, שכל מטרתם היא למנוע הגנה על האינטרס הציבורי. מדובר בסכנה לחברה ולמדינה מבליטה את הצורך בשמירת מעמדה הייחודי של הפרקליטות, שיקול דעתה ואי תלותה בגורמים חיצוניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully