וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ש"ס נגד השינוי במערך הכבאות: "הבסיס למחדל הבא"

9.1.2011 / 15:02

הממשלה אישרה העברת 800 מיליון שקלים לשירותי הכיבוי. 350 מיליון יוקצו למערך הכבאות, שיועבר למשרד לביטחון הפנים. שרי ש"ס התנגדו. ישי: שעון פיקוח הנפש החל לפעול

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכה: גדי וינסטוק)

הממשלה אישרה היום (ראשון) את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו להעביר סיוע לשירותי החירום, בסכום של 800 מיליוני שקלים, כאשר 350 מיליונים מתוכם יושקעו במערך הכבאות ובניית מערך הכיבוי האווירי. כחלק מההחלטה, מערך הכבאות יעבור למשרד לביטחון הפנים. שרי ש"ס התנגדו להצעה, 20 שרים הצביעו בעד ההחלטה ושר אחד נמנע. יו"ר ש"ס, שר הפנים אלי ישי, אמר לאחר ההחלטה כי "האישור היום הוא הבסיס למחדל הבא בכיבוי האש, שעון פיקוח הנפש החל לפעול".

בפתח ישיבת הממשלה אמר נתניהו: "אנחנו מביאים הצעה כוללת של 800 מיליון שקל להיערכות העורף למקרה חרום ואסונות. זה כולל גם שריפות וגם רעידות אדמה. כחלק מה-800 מאות מיליון האלה, כמעט מחצית – 350 מיליון, יוקצו להקמת מערך כבאות ארצי משודרג ומערך כיבוי אווירי. מערך הכבאות החדש יהיה כפוף למשרד לביטחון הפנים, ואני הנחיתי שמערך הכיבוי המוטס יתחיל לפעול תוך חודשים אחדים. בשלב הראשון נחכור מטוסים, בשלב השני נקנה מטוסים. דיברתי עם ראש ממשלת קנדה, סטיבן הארפר, ביום שישי על סידורים אפשריים בין ישראל לקנדה, לקנות את המטוסים הקנדיים, הם המטוסים הטובים ביותר לצורך משימה זו."

לעומת הצעת נתניהו דרש ישי כי במערך הכבאות יושקעו 700 מיליון שקלים ושלא תוקם טייסת כבאות. הוא גם דרש כי מתן התקציב לא יותנה בביצוע הרפורמה. לדבריו, "על הממשלה להחליט אם היא רוצה שינוי וירטואלי או שינוי מהותי כפי שאני מציע. אי אפשר לשפר את מצב מכבי האש ב'כאילו'".

ח"כ דוד אזולאי (ש"ס) יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, אמר כי כי "החלטת הממשלה הינה מעשה שלומיאלי, שאינו מקדם כל מטרה, וכל מטרתו להרדים את הציבור. מהלך כזה צריך להתבצע אך ורק במסגרת רפורמה כוללת במערך שירותי הכבאות והחילוץ. הדברים נעשו ללא תיאום עם נציגי הכבאים, וללא תיאום עם השלטון המקומי, שהינם 'המחותנים' המרכזיים בשירותי הכבאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully