וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיוס חרדים לצה"ל: "הממשלה אישרה רפורמת השתמטות"

פנחס וולף ומוטי לוי

9.1.2011 / 14:37

תגובות קשות באופוזיציה ובארגונים חברתיים לרפורמת גיוס החרדים לצה"ל שאושרה בממשלה. קדימה: רה"מ סוחר במתגייסים לצבא. התנועה הרפורמית: החרדים ישארו מנותקים מהחברה

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

תגובות קשות באופוזיציה ובארגונים חברתיים להחלטת ממשלה מהיום (ראשון) לאשר את התוכנית לגיוס צעירים חרדים לצה"ל שהציע ראש הממשלה בנימין נתניהו. על פי הצעת ההחלטה, השנה יגויסו 2,400 חרדים, מחציתם לשירות צבאי ומחציתם לשירות אזרחי. כל שנה מספר המגויסים יגדל עד שבשנת 2015 מספרם יגיע ל- 4,800, מחציתם לשירות צבאי ומחציתם לשירות אזרחי.

נתניהו אמר לאחר האישור כי "לא ניתן שלאחוזים גדלים והולכים מהציבור יהיה פטור משירות תחת ההגדרה 'תורתו אמונתו', מדינת ישראל לא תוכל לעמוד בזה", אמר ראש הממשלה, "משום כך אני מביא את השינוי שאושר היום, שיתחיל תהליך הפוך, בדיוק כפי שעשיתי כשאחוז ההוצאה הציבורית היה גבוה מדי ועלול היה למוטט את המשק".

בקדימה מיהרו לתקוף את ההחלטה ואמרו כי נתניהו מכשיר את ההשתמטות תמורת הישרדות, "מדובר בעבודה בעיניים ובמהלך ציני שכל תכליתו שקר הונאה והטעיית בג"ץ". עוד בקדימה טוענים כי "נתניהו סוחר במתגייסים לצבא והופך את שירותם הצבאי למטבע קואליציוני עובר לסוחר. לראשונה בתולדות המדינה קם ראש ממשלה ומכשיר באופן פוליטי וחסר בושה את ההשתמטות הצבאית בחוק, תוך שהוא רומס את ערכיו של צה"ל כצבא העם ואת חשיבות השיוויון בנטל. נתניהו שיטה בשריו אך לא יצליח לשטות בציבור".

"הממשלה בעצם הפכה את האפליה בין דם לדם למדיניותה"

גם בארגונים ועמותות הפועלים למען שיוויון בנטל מיהרו לגנות את ההחלטה. מנכ"ל עמותת חדו"ש - לחופש דת ושוויון, הרב עו"ד אורי רגב אמר בתגובה להחלטה כי הממשלה אישרה רפורמת השתמטות. "לראשונה בתולדות המדינה האפליה בין דם לדם הופכת למדיניות ממשלתית רשמית. במקום לאפשר לצבא לגייס את החרדים כמו שהוא כבר הוכיח שהוא יודע , נותנים להם פטור גורף מגיל 22 ומבהירים כי מבחינת הקואליציה דמם של תלמידי הישיבה אדום יותר".

מנכ"ל התנועה הרפורמית, הרב גלעד קריב, מסר בתגובה לאישור, כי "החלטת הממשלה רחוקה מלספק את הדרישה המוצדקת והבסיסית לשוויון בנטל השירות, ואין בה כל בשורה אמיתית להשתלבותם של החרדים בשירות הצבאי או בשוק העבודה. על הממשלה היה להימנע מהורדת גיל הפטור משירות צבאי ולכלול בתוכנית מרכיב של שירות מילואים גם לחרדים שקבלו פטור זה משירות סדיר בתקופת הלימודים בישיבה.

"פורום חובת השירות" בו חברים למעלה מ-40 ארגונים חברתיים גינה אף הוא את אישור הממשלה לרפורמה בגיוס חרדים שכן לדבריהם מדובר בפטור גורף לכל תלמיד ישיבה מגיל 22. "הדיבורים על רפורמת גיוס לא יצליחו להסתיר את העובדה שהממשלה בעצם הפכה את האפליה בין דם לדם למדיניותה. זאת החלטה עוקפת בג"ץ, עוקפת כנסת ועוקפת ציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully