וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי בדרום: נשקלת מערכת התרעה מפני פצמ"רים

רמי שני

9.1.2011 / 11:07

אחרי סוף שבוע סוער בגבול הרצועה, נפלה גם הבוקר רקטת קסאם סמוך לגבול הדרומי. במערכת הביטחון שוקלים לפרוש ביישובים מערכת התרעה מפני פצמ"רים

המתיחות בדרום נמשכת והבוקר (ראשון) התפוצצה רקטת קסאם בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול אולם לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. אזעקת צבע אדום נשמעה ביישובים הסמוכים למקום נפילת הרקטה. מדובר בתקרית ירי שלישית ביממה לאחר שאתמול נרשמו תקריות ירי נוספות בגבול הרצועה.

בעקבות הירי הנמשך על היישובים הסמוכים לרצועת עזה, שוקלים במערכת הביטחון להציב ביישובים אמצעי התרעה מפני פצמ"רים. על פי ההערכה, המערכת תוכל להיכנס לשימוש בתוך מספר שבועות, אבל גורמים אזרחיים אומרים כי למיטב הבנתם, המערכת עדיין אינה מבצעית דיה. טווח הזמן מירי פצצת המרגמה עד הנפילה ארוך יחסית ומגיע לכחצי דקה, זאת לעומת רקטת קסאם, שזמן הירי שלה עומד על כ-20 שניות. בקיבוץ בו התפוצצו אתמול הפצמ"רים שפגעו קשה בעובדים הזרים אומרים כי אם היתה פעילה מערכת כזו אפשר והפגיעה היתה נמנעת.

בבית החולים סורוקה בבאר שבע מאושפזים עדיין ארבעה נפגעים מתקריות האש בדרום במהלך הסוף שבוע. מצבו של חייל צה"ל שנפצע באורח קשה השתפר בעקבות הניתוחים והטיפולים שעבר והוא צפוי היום לעבור למחלקת אישפוז כירורגי. מצבו של החייל שנפצע באופן קל ועדיין מאושפז השתפר אף הוא וכך גם מצבם של שני העובדים הזרים שנפצעו מרסיסי פצצת מרגמה בישוב על גבול הרצועה - אפשר שהעובד שנפצע באופן קל ישוחרר עוד היום מבית החולים.

בשעות הערב אתמול, נפצע נהג המשאית יצחק זעפרן באורח קל כתוצאה מנפילת רקטת קסאם במועצה האזורית אשכול. הנהג נסע בכביש סמוך למקום בו נפלה הרקטה, הוא נפצע מרסיסי זכוכית וטופל במקום על ידי צוות מד"א.

זעפרן בן 54, היה בדרכו לשוק בצריפין בזמן שרקטת הקסאם התפוצצה סמוך לכביש שעליו נסע. "עברתי את הגשר של נחל גרר, שבין רעים לבארי, פתאום היה בום רציני" סיפר זעפרן, "הייתי די נרגש, עכשיו אני בסדר" הוא סיפר. "חטפתי כמה רסיסים בפנים, אני אבדק בבית חולים ואמשיך לשוק".

הרקטה התפוצצה מעט לפני השעה עשר בערב, לאחר שבמהלך השבת, נורו לעבר ישראל מספר פצצות מרגמה, שגרמו לפציעה של שלושה עובדים תאילנדים ווויאטנמים וכן לנזק בחממות אחד הקיבוצים הסמוכים לגבול עם רצועת עזה.

עדכון ראשון: 08:22

  • עוד באותו נושא:
  • קסאם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully